Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 5 december 2011

Möte med Idol-deltagarna, signering i Göteborg och vernissage hos Ariana Ramhage

Oj, vilken helg jag har haft i Göteborg. Först var det föreläsning i Bergum Skola på fredagen (det berättar jag om i morgon). Därefter signerade jag hos Bokia Nordstan i Göteborg, där även Idol-deltagarna uppträdde. Jag hann ta några foto och njuta av deras sång innan det var dags att signera. Här ser du några av bilderna:
TV var på plats, förevigade och berättade för oss när Idolevenemanget började. Tack för det!

Därefter kom idolerna och för varje person som sjöng förundrades jag över att de inte var kvar i finalen. De var superduktiga!

Här blev skriken öronbedövande. Tjejerna blev helvilda när den här snyggingen äntrade scenen...

Jag hann lyssna på Moa innan det var dags för mig att gå till min signering. Passade på att ta en Subway mitt emot Bokia innan jag började. Såg då att folk redan köade vid mitt signeringsbord, trots att det var 25 minuter kvar innan jag skulle börja.

Personalen berättade senare att de väntande fansen vägrade gå, trots att böckerna inte var upplagda på bordet, eftersom fansen var rädda för att böckerna skulle ta slut. Jag kände mig som en riktig Idol!

Det var full snurr direkt när jag kom till signeringen och folk köade för att få mina böcker.
De flesta var nya läsare som fångades av de fantastiska omslagen och därefter köpte både 3 och 6 böcker! Det kom en grupp tyska turister som nyfiket betraktade böckerna, fotograferade mig och ville ha autografer. De önskade att mina böcker fanns på tyska och jag upplyste dem om att de faktiskt kunde läsa en av mina böcker på tyska på min hemsida.

Det var full fart hela tiden och jag  hann knappt prata med fansen som kommit för att träffa mig, de som redan hade mina böcker och bara vill träffa mig igen. Tycker det är så kul när fansen kommer och hälsar på när jag är ute och signerar. Tack för att ni tar er tid att hälsa på mig!

Min kära kusin Kristina kom och hämtade mig för vernissage hos konstnären Ariana Ramhage.

Det var en överraskning och jag fick för första gången använda min GPS på min nya mobil, för att hitta till vernissagen.

Här är konstnären Ariana Ramhagen med några av sina tavlor.

Här är några fler tavlor.

Min kusin Kristina som kom och "kidnappade" mig till vernissagen. En mycket lyckad kidnappning, för jag njöt för fullt!

Här står jag bredvid Arianas fantastiska julgran.

De här två var mina favorittavlor. Och kanske kommer en av dem inom snar framtid att hänga på min kusins vägg, som även hon fattade tycke för båda dessa tavlor!

Det här fantastiska rummet hittade jag med Arianas glasskulpturer och tavlor. Här satte jag mig i en skön fåtölj och njöt av omgivningen.

Så var det söndag och dags för signering på Kungsmässan utanför Kungsbacka. Jag är född och uppväxt i Göteborg och tillbringade mycket av min ungdom i trakterna runt Kungsbacka, men jag kände inte alls igen mig längre. Tyckte mycket om det här shoppingcentret, personalen på Bokia var mycket trevlig och hjälpsam och jag hade en superrolig signering, där tiden rusade iväg medan bokhögarna sjönk på bordet. Tyvärr har jag inga bilder att visa, eftersom jag inte hann att fotografera.

Däremot har jag haft många intressanta samtal med bokköparna, samtal som jag bär med mig och tänker tillbaka på. Ansikten fladdrar förbi och jag ler vid tanken på allt roligt jag har hört idag.

Ja, det har sannerligen varit en lyckad helg i Göteborg och jag är supernöjd. Imorgon bär det hemåt igen, för att tvätta, packa om väskan och köra ned till Skåne för att stanna där nästan ända fram till julafton.

Här är de signeringsdatum och tider som är kvar innan jul. Välkommen!
10 december 11.00-14.00 Bokia/Killbergs i Landskrona
11 december 12.00-15.00 Bokia/Killbergs i Jägersro/Malmö
14 december 12.00-16.00 Akademibokhandeln Gleerups i Lund
15 december 15.00-17.00 Billingska Bokhandeln i Höör
16 december 12.00-15.00 Akademibokhandeln Nova Lund
17 december 11.00-15.00 Bokia i Burlöv Center Arlöv/Malmö
18 december 12.00-15.00 Bokia i Center Syd Löddeköpinge
21 december 12.00-16.00 Bokia i Karlskrona

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg! :) Du har verkligen fullt upp så här års! Imponerande. Du åker inte högre upp i Sverige nån gång? Kramar!

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Tack så mycket för awarden, jasåg din kommentar, men jag lyckades inte "hitat den"! Det är inte av ren lättja jag inte har kommenterat den, det beror på att det varit lite rörig med resa och besök, men nu börjar allt bli "som vanlig" igen, så nu snart är jg tillbaka i vanliga gängor igen. I alla fall en vecka, sen väntar Sverige!

    SvaraRadera
  3. Hej Trillingnöten
    Ja, det är full fart! Jo, det händer att jag tar mig uppåt landet. Men i år blir det inga andra signeringar än de som är bokade. Finns inte tid!
    Kram Kim

    Hej Marina
    Förstår att du har haft fullt upp. Åh, du ska till Sverige, Snö och Ishalka!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Klart du ska känna dig som en idol, för du ÄR ju en IDOL :) ! Man behöver inte kunna sjunga för att vara idol, ha ha.
    Kul att bli kidnappad till en vernissage!
    Tänker att dina nära kan bara få böcker i julklapp, för du hinner nog aldrig komma i närheten av någon annan sorts butik :) . Kram.
    PS Tack för meddelandet på fb!!

    SvaraRadera
  5. Hej Ingrid
    Du är rar, tack!
    Ja, det stämmer. Alla får böcker av mig i julklapp. Hittar många intressanta böcker i butikerna där jag är och signerar.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!