Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 18 juni 2012

Novelltävling, priset är en skrivarkurs och boende i Las Palmas



Novelltävling

Skriv en novell på temat LEVA SIN DRÖM!

Förstapristagaren vinner skrivarkurs och boende i Las Palmas, samt ett resebidrag på 1500 kr. (värde 10000 kr) De 20 bästa bidragen vinner en plats i antologin "Leva sin Dröm" som kommer ut i december och författarna får möjlighet att köpa 10 böcker var till tryckpris + frakt (= julklapparna räddade)!

Vinnaren av första pris får också sin novell utgiven som e-novell av Hoi Förlag.

Temat för novelltävlingen är alltså att leva sin dröm. Novellerna kan vara självbiografiska eller helt påhittade. Lev ut dina fantasier eller låt en karaktär leva ut. Huvudsaken är att det är berättelser som spritter av livsglädje och inspiration. Max 10000 ord.

Tävlingsinstruktioner:
1. Berätta för omvärlden om tävlingen! Blogga, facebooka, twittra, youtuba - eller något annat som syns - den här länken. (det blir ett FINT bonuspris för alla som har kreativa sätt att sprida tävlingen - även om du inte skickar in någon novell.

Låt mig veta vad du gjort för att sprida informationen -senast 1 augusti. (bidrag som inte delat informationen hamnar tyvärr utom tävlan) Använd gärna hashtag #levasindröm i sociala medier

2. Skicka ditt bidrag till novelltävlingen senast 15 augusti till novell@annljungberg.se - i PDF, rtf eller Word-format

Nu är det bara att fatta pennan/lägga fingrarna på tangentbordet och börja skriva, för vem vill inte åka till Las Palmas? Att dessutom få en skrivarkurs och sin novell utgiven, det är ett tillfälle du inte får missa!

Lycka till!

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok. (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Tillbaka till Pompeji.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst.

Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.  

Här kan du köpa mina böcker.

4 kommentarer:

  1. Spännande och intressant ämne, men det låter som att man får stå för mycket kostnader om man vinner. Ska man betala resan till sitt pris och dessutom för att få den bok man själv är med i?

    SvaraRadera
  2. Hej Amanda
    Det låter så ja. Du får höra av dig till dem som arrangerar tävlingen.
    Lycka till om du deltar!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Ja, stackars alla som vinner ...
    Men 1:apris-vinnaren får ett pris värt 10000 kr inklusive resebidrag, vilket innebär att resan ändå kan bli ganska billig. Och boken blir redigerad, korrekturläst och designad vinnarna, får köpa den för tryckpriset och kan sedan SÄLJA DEN SJÄLV för säkert det dubbla. Som småföretagare kan jag inte låta bli att tycka att de kostnader jag står för är generösa. Jag är ingen stor tidning eller organisation som har ett jättekapital att jobba med, men om alla som vill vara med hjälper till att sprida tävlingen får jag kanske råd med finare priser nästa gång :-)
    /Ann

    SvaraRadera
  4. Hej Ann
    Jättebra att du hörde av dig. Tror inte alla förstår hur mycket vinsten är värd!
    Tycker att ditt pris är alldeles tillräckligt fint! Fortsätt så! Hoppas du får många fina berättelser!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!