Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 8 juni 2012

Skrivtävling där vinnaren får sin berättelse publicerad i en bok

Det här är en chans som du bara inte får missa om du vill slå igenom som författare. Tävlingen har just börjat och du har nästan två hela månader på dig att skriva din berättelse.

Sommarskräck!

Som ni kanske gissat handlar det om att skriva en otäck historia som utspelar sig under sommaren.
Det kan vara mordmysterium, skräck, triller, fantasy, scifi ... det är inte så noga, det viktiga är att ni får med SOMMAREN och NÅGOT OTÄCKT.
Tävlingen startar idag, 1:a juni och vi tar emot bidrag fram till den 31 juli.
Vinsten då? Vad vinner ni?
Jo, vinnaren får sin berättelse publicerad som e-bok hos Vulkan!
Hur coolt är inte det?!
ASCOOLT!

Lite regler vi vill att ni följer:
  • Berättelsen (prosa här people!) måste utspela sig under sommaren.
  • Den måste innehålla element av skräck, spänning eller andra otäckheter.
  • Texten får inte vara längre än 200 sidor A5 (MAX 400 000 tecken), kortare texter/noveller är helt okej.
  • Tävlingen är endast öppen för 1av3s medlemmar.
Nu när ni är jättesugna på att vara med vill ni ju veta vart texten ska skickas!
Sänd den som bifogat dokument till: seskasenni@gmail.com
En viktig sak att veta är att det tar två (2) till tre (3) månader för Vulkan att färdigställa en e-bok, så det är först till hösten boken kommer att finnas till beskådan!
Kom igen nu 1av3:are!
Skräm livet ur oss!!!

Om du inte redan har upptäckt sidan 1av3.se tycker jag du ska gå in och kika där. Har du författarambitioner, eller redan har slagit igenom är detta en bra sida för dig. Här hittar du många tävlingar, du får respons på de texter du lägger ut på sidan och du får många trevliga vänner. Kika in här. Missa inte att du måste vara medlem i 1av3.se för att få delta. Medlemskapet kostar ingenting.


Lycka till i tävlingen!

Hmm, om jag skulle ta och skriva en skräckberättelse...

Missa inte heller min tävling här på sidan: Vinn en signerad bok.

Kramisar Kim

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

4 kommentarer:

  1. Om jag bara hann

    Tack för tipset. Jag länkar vidare
    Ha en underbar dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anitha
    Ja, det är ju alltid det där med tiden...
    Önskar även dig en jättefin dag med flödande inspiration!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Det är så bra att du tipsar om skrivartävlingar Kim! Det är ju SÅ många som skriver och på det sättet kan bli uppmärksammade.
    Jag tror inte jag skulle vara bra på skräck och spänning, jag kan nog bara skriva snälla historier, tror jag, och det är inte lika kul att läsa, ha ha.
    Lycka till alla som ska tävla!

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid
    Ja det är många som frågar efter skrivtävlingar så jag försöker hålla utkik efter dem.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!