Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 26 augusti 2012

"Spännande, fängslande och lärorik bok om inkakulturen och spanjorernas invasion av Peru" Recension av Den gömda Inkastaden

Bokbästisarna på Hylte biblioteken har recenserat min bok Den gömda Inkastaden.


Theo och Ramona är på väg till den gamla ruinstaden Machu Picchu, belägen högt uppe i bergskedjan Anderna i Peru. Plötsligt flyttas de tillbaka i tiden! De hamnar i början av 1500-talet, när conquistadorerna invaderar landet och dödar mängder av inkaindianer på sin jakt efter guld. Varför har Theo och Ramona förflyttats i tiden? Är det för att rädda flickan Shero som ska offras för att blidka Solguden? Eller är det som Schamarik säger, att Ramona har kommit för att rädda inkaätten och föra folket i säkerhet? Den mäktiga Inka Manco i sin tur verkar ha egna, lömska planer för Ramona.

Spännande, fängslande och lärorik bok om inkakulturen och spanjorernas invasion av Peru, intressant att läsa om alla kulturkrockar som uppkommer mellan Theo, Ramona och inkaindianerna. Man behöver inte vara historieintresserad för att uppskatta boken, men man kan bli det! Det finns ytterligare 16 böcker om Theo och Ramona och deras tidsresor. Den senaste heter Mayafolkets hemlighet, tänker läsa den också.

/Jessica


Det här tyckte jag var en mycket bra recension, eller hur. Kanske vill du vinna boken? Klicka in på länken här nedan för att vinna boken, och för att läsa mer om Den gömda Inkastaden.

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Den gömda Inkastaden.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!