Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 17 september 2012

Vem tror du att du är med Siw Malmkvist och Kim M. Kimselius sänds ikväll 17 sept 20.00 SVT1

I våras berättade jag om att jag hade varit på tv-inspelning tillsammans med Siw Malmkvist inför programmet "Vem tror du att du är".

Ikväll sänds programmet 20.00 på SVT1. 

Vet du, jag är faktiskt lite nervös... Vi spelade in i flera timmar, tänk om det bara blir några sekunder i sändning?  Jaja, vi får se ikväll! Ska bli spännande att höra din kommentar om programmet här i bloggen.

Håll tummarna för mig!

Här kan du läsa mitt tidigare blogginlägg om själva tv-inspelningen. Kan kanske vara kul att ha sett det innan du ser programmet.

Anledningen till att jag fick vara med i programmet var att jag hade skrivit om Siws anfader i min bok Snapphanar!

Dessutom fick jag reda på att min bok Snapphanar var med i Hemmets Veckotidning den här veckan. Producenten för programmet Vem tror du att du är, står och håller i min bok på bilden. Häftigt!

Nedan kan du läsa mer om min andra bok om snapphanar, Snapphaneresan. Ser fram emot att höra vad du tyckte om programmet.

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Snapphaneresan.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

27-30 september signerar jag mina böcker på Bok & Biblioteksmässan i Göteborg. Du hittar mig i monter B09:20. Jag berättar om Mayafolkets Hemlighet på Unga Scenen torsdag 27/9 10.30-10.50. Varje dag lottar jag ut 10 gratis böcker på Bokmässan.

11 kommentarer:

  1. Det blir säkert jättebra, Kim!! Jag ska titta på programmet!!

    SvaraRadera
  2. Mycket trevligt att ses dig i action. Vad lugn och pedagogisk du var. Jätteintressant att höra och se.
    /Nathalie Sjögren
    www.nathaliesjogren.wordpress.com

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt roligt detta var.

    Först vill jag tacka för vinsten som du gjorde mig uppmärksam på. Älskar att skriva, älskar att skapa, älskar att läsa ... så en bättre present kan man inte få än denna vinst...

    Sedan måste jag få säga att det var väldigt roligt att se programmet nyss. Vilken källa du har att ösa ur, som historiker och författare ...
    Du fick ju minst lika mycket tid som någon av de andra ihop med Siw, och bra var det framställt också. Du kan absolut vara stolt över ditt bidrag i den här serien ...

    Det enda jag saknar nu är att jag inte läst någon av dina böcker, men det är ju en lätt sak att fixa ...

    SvaraRadera
  4. Jättekul Kim! Hoppas det visas på SVTplay så jag kan se det när jag kommer hem igen. Här finns ingen TV;-)

    SvaraRadera
  5. Du och Siwan var jättebra ihop ...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad spännande! Bara alla dina möten med så många nänniskor blir nog en egen bok snart! Du har fått träffa så många härliga och intressanta människor genom åren! Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Isa!
    Tack för dina uppmuntrande ord!
    Kram Kim

    Hej Nathalie
    Tack, vad glad jag blir för dina fina ord!
    Kram Kim

    Hej Imitttankerum
    Nu kanske du äntligen skriver den där boken då?
    TACK! Ja, jag blev förvånad över hur lång tid jag fick i programmet. Men det var jättekul!
    Ja, det problemet är lätt löst! Ska bli spännande att höra vad du tycker om någon av mina skönlitterära böcker också!
    Kram Kim

    Hej Madeleine
    Jag har lagt ut en länk på min logg på fb till hela inlägget på SVT play, dessutom kommer jag att lägga ut en del av programmet här på min blogg, för SVTplay finns ju inte kvar i all evighet.
    Kram Kim

    Hej igen Imittankerum
    Tack, vi hade jättekul tillsammans!
    Kram Kim

    Hej Katarina
    Ja, det har jag verkligen gjort Katarina! Nu väntar jag bara på att få träffa dig irl också!
    Programmet finns på SVTplay. Om du vill se det hittar du en länk på min logg på facebook.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  8. Jag har en autograf från en artist. En enda. Siws såklart. Årtiondet var åttiotalet och platsen Grands Vinterträdgård då Siw sjöng uppträdde med min skola. :-) Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Hej Helena
    Härligt att höra! Jag fick också Siws autograf när vi spelade in programmet.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  10. Åh, har inte sett programmet än! Ska se det på SVTPlay efter helgen... Spännande! Ser att du fått jättemycket positiv feedback överallt!

    SvaraRadera
  11. Hej Ingrid
    Ska bli spännande att höra vad du tycker om programmet. Ja, jag har fått så många positiva omdömen, både här, på fb och på mail. Jättekul! Nu väntar jag bara på din åsikt också!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!