Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 9 december 2012

Singapore: Vandring genom staden, del 1

I maj 2012 tillbringade jag en vecka i Singapore. Där var jag och föreläste för lärare och elever på Svenska Skolan. Jag firade också min födelsedag i Singapore, något jag hoppas få göra fler gånger. Det blev många blogginlägg direkt efter hemkomsten, nu är det dags igen att berätta för dig om min allra sista dag i Singapore. När jag ville se ALLT jag ännu inte hade hunnit upptäcka, jag ville se det verkliga livet och med hjälp av Marina fick jag se en hel del som andra turister inte får se. Följ med mig på min resa genom Singapore.

Det gäller att lyfta blicken lite då och då och titta upp mot taken när  man vandrar runt i Singapore, för då får man se sådana här fantastiska skulpturer.

Vi gick till ställen där de inhemska handlade. Här satt de ute på gatan och sydde.

Vi passerade många butiker som bara var ett hål i väggen, men ett djupt sådant och där fanns massor att titta på.

Här sitter det fler personer och arbetar ute på gatan, även om en av männen inte ser värst upptagen ut för tillfället.

Här fanns färggranna butiker med en massa "onödiga" saker. Lockande för ögat!

Om du ville ha lite förfriskning var det bara att köpa en kokosnöt!
Här fanns många att välja på.

Vi intog vår lunch på en "hål-i-väggen"-restaurang. Det blev indisk mat, där i stort sett alla åt med fingrarna förutom Marina och jag.

Ska jag vara ärlig åt jag faktiskt också med fingrarna, för det var ju tänkt att man skulle använda brödet som gaffel...

Efter lunchen fortsatte vi vår promenad. Marina tänkte visa mig några vackra byggnader, samt en kyrkogård. De bilderna får du se i nästa inlägg från Singapore!

Här kan du se och läsa mina tidigare inlägg från resan till Singapore:
Föreläsningen i Singapore bokad.
Singapore, min födelsedag, shopping, massage och strålande utsikt
Singapore Sentosa Raffles hotell och Singapore Sling.
Singapore Svenska skolan och nytt boende.
Singapore Sidendistriktet och Orchard Rd.
Singapore, fantastisk utsikt över staden från hotel Marina Bay.
Singapore, Botaniska trädgården, del 1.
Singapore, Botaniska trädgården, del 2.
Singapore. Vandring genom staden, del 1.
Singapore. Vandring genom staden, del 2, Husen.
Singapore. Vandring genom staden, del 3, Kyrkogården.
Kramisar Kim



Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Kinesiska Draken.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!