Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 14 december 2012

Singapore: Vandring genom staden, del 2 Husen

Här fortsätter min vandring genom Singapore stad, tillsammans med Marina som har bott i staden sedan drygt fem år. Hon hade lovat att visa mig en sida av Singapore som inte alla fick se. Idag ska jag visa dig alla de vackra hus vi såg.

Vad sägs om det här?

Eller det här?

Jag försökte ta så många vardagliga bilder som möjligt, och här har jag zoomat in en affär. När jag beskar bilden upptäckte jag att det faktiskt står KIM nere i kanten av bilden... Alltså i butiken! Kodat meddelande?...

När man är ute och reser glömmer man ofta av att ta de där vardagliga bilderna, de som egentligen betyder allra mest när man kommer hem. Här har du en vardaglig bild, utanför turiststråken.

Husen var otroligt vackra och i bottenvåningen låg små butiker.

Här ser du samma hus från en annan vinkel.

På husväggarna fanns små altare där man kunde tända rökelse och be.

Här hängde också många röda lyktor och om jag inte minns alldeles fel betydde de här tur. Så var det i alla fall i Kina, där många lyckoamuletter var röda.

Husen såg nästan overkliga ut i sin detaljrikedom, efter att jag hade vandrat runt bland centrums höghus.

Tänk dig att måla allt det här...

De här hade gjort det lite enklare för sig och behållit allt i vitt.

Här ser du huset i helhet.

Eftersom det alltid regnar minst en gång om dagen i Singapore hade alla hus gångar utanför där man kunde gå utan att bli våt, även de här vackra husen.

Älskade att vandra runt bland denna skönhet!

Vi lämnade de äldre kvarteren och kom ut bland nyare hus, som reser sig höga och mäktiga mot skyn. Nu är vi på väg mot kyrkogården och jag känner en rysning genom mig, men det var inget mot de rysningar som for genom mig när vi väl kom till kyrkogården. Om det får du läsa i nästa blogginlägg från Singapore!

Här kan du läsa tidigare blogginlägg från Singapore:
Föreläsningen i Singapore bokad.
Singapore, min födelsedag, shopping, massage och strålande utsikt
Singapore Sentosa Raffles hotell och Singapore Sling.
Singapore Svenska skolan och nytt boende.
Singapore Sidendistriktet och Orchard Rd.
Singapore, fantastisk utsikt över staden från hotel Marina Bay.
Singapore, Botaniska trädgården, del 1.
Singapore, Botaniska trädgården, del 2.
Singapore. Vandring genom staden, del 1.
Singapore. Vandring genom staden, del 2, Husen.
Singapore. Vandring genom staden, del 3, Kyrkogården.

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Den gömda Inkastaden.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!