Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 15 januari 2013

"Den här boken andas skrivglädje, hopp och möjligheter" Helena Milton om Att skriva med glädje av Kim M Kimselius

Jag har flera gånger sett tävlingen där man kan vinna en av Kim M. Kimselius böcker. Jag brukar inte skriva recensioner men när chansen att vinna en av hennes böcker fanns var jag till slut bara tvungen att sätta mig ned och skriva vad jag tyckte om hennes informativa, lärorika och fina bok med det originella och tilltalande omslaget, gjort av hennes man Jan Kimselius. Jätteglad blev jag när jag på denna månads sista dag  får se hela min recension på hennes blogg och inser att jag får välja en valfri signerad bok av alla dem som hon skrivit. Så många hade skrivit recensioner om denna hennes bok att vi var två lyckliga vinnare denna månad. Såhär lyder recensionen:

Jag köpte den här boken direkt av Kim på bokmässan i Göteborg vilket såklart var alldeles särskilt roligt. Rätt snart började jag i den och när jag väl gjort det läste jag ut den i oerhört rask takt.


Kim M. Kimselius delar med stor generositet med sig av sina erfarenheter, här liksom på sin blogg, och av den skrivglädje hon själv känner. 
 
Boken beskriver dels lite ur författarens eget liv där man får ta del av hennes egna erfarenheter både när det gäller att skriva böcker och att vara utgiven på förlag men även om att sedan själv starta ett eget bokförlag och ge ut sina böcker på så sätt. Personligen intresserade den delen mig mest. Man får en hel del praktiska tips när det gäller att komma igång med skrivandet, hålla igång det och även att strukturera upp det. Det återkommande temat i boken är att det gäller att disciplinera sig och sitt skrivande om man vill lyckas och bli en bättre författare. Det gäller att ta alla tillfällen i akt att öva upp sig i skrivandet. Tillvägagångssätten är desto fler och författaren visar stor ödmjukhet för att olika sätt passar olika människor samtidigt som man får veta hur hon själv lägger upp sitt arbete.
Boken täcker verkligen det mesta man verkar behöva veta och en del överraskningar bjöd den också på. Jag saknade ingenting och det var en mycket bra balans mellan de olika ämnena; Kims egna erfarenheter, allt som har att göra med själva skrivardelen och så slutligen det praktiska kring försäljning, förlag och annat som man behöver veta. Särskilt mycket tyckte jag om avsnitten om att skriva dikter och sagor. Det kan bero på att jag själv skriver både och …
Titeln på boken genomsyrar varenda stavelse i densamma. Den här boken andas skrivglädje, hopp och möjligheter! Läs den så får du fortsatt inspiration oavsett var i skrivandet du själv befinner dig!

Det här var Helena Milton som hade recenserat min skrivbok Att skriva med glädje. Tack snälla Helena för din fina recension.

Boken är mycket populär och har fått en alldeles egen sida på Facebook där jag delar med mig av tips och råd varje dag.

Har du recenserat någon av mina böcker? Kanske har jag missat din recension, hör gärna av dig till mig så jag får ta del av vad du har skrivit och kan lägga upp din recension här på min sida. Här kontaktar du mig.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! 

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

2 kommentarer:

  1. Gud vilken underbar recension! Kan det bli bättre? Tror inte det. Vilken bok valde hon?

    SvaraRadera
  2. Tack Jonna!

    Blev så glad att när jag läste din kommentar, efter att jag hade fått en riktigt elak kommentar på mitt föra blogginlägg.

    Nej, jag tror inte heller att det kan bli bättre.

    Hon valde Mysrys. Min novellsamling. Ska bli spännande att höra vad Helena tycker om den!

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!