Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 21 mars 2013

Baksidestexten till historiska äventyrsboken Persiens Pärla

Nu är baksidestexten klar till 18:e fristående historiska äventyrsboken om Theo och Ramona. Så här lyder texten:

Plötsligt står Ramona på en mörk gata i en okänd stad. I nästa stund rusar en kvinna ut ur en gränd, griper tag i Ramona och ber henne springa för livet. Rop hörs och trampet av många fötter ekar mellan husväggarna. Ramona flyr tillsammans med den okända kvinnan. 

Ramona har förts flera tusen år tillbaka i tiden, till Persiska riket och kung Kyros på 600-talet f.Kr. Där möter en stor överraskning, som drar in Ramona i en kamp om livet.

Theo och Robert reser efter Ramona i tiden. Vid ankomsten skiljs de båda vännerna åt. Theo får en oväntad följeslagare i sökandet efter Ramona. Är det en person att lita på? Ödet spelar vännerna många spratt och blandar in döden i leken.

Nå, vad tycker du? Låter det som en spännande bok?

Nu ska jag fortsätta skriva på boken... Det är så spännande och roligt att försvinna in i Persiens fantastiska historia!

Kramisar Kim 

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se. Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här 

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

4 kommentarer:

  1. Jaa jättespännande!! Längtar tills jag får läsa den!!
    Kram Isa

    SvaraRadera
  2. Hej Isa
    Härligt att du känner så! Tack!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Ååå vad jag längtar!
    Låter som en soännande bok =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Jessica
    Kul att du känner så! Skriver för fullt, snart klar :-)Är nyfiken på att se hur det går för huvudpersonerna. En mycket annorlunda historia...
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!