Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 22 mars 2013

"Jag älskar historia så dina böcker passar mig perfekt" Theos Pompeji av Kim M Kimselius

Här kommer en jättefin recension av Ellen Persson. Tack för alla dina fina ord Ellen!



"Det har varit svårt att hitta bra historieböcker och jag blev superglad när jag hittade dina. 

Det bästa med dina böcker är att samtidigt som dom är spännande lär man sig också mycket. Jag tycker att det är roligt att läsa om ungdomar i min egen ålder.

Jag älskar historia så dina böcker passar mig perfekt. "Theos Pompeji" var jättebra, jag hoppas att vi åker dit på semester! " Ellen Persson

Ja, det där var fina ord, eller hur! Blir alltid så glad när jag får mail om mina böcker. Vill du också skriva och berätta om mina böcker kan du klicka här.

Många frågar mig hur gamla Theo och Ramona är, men jag har inte satt någon ålder på dem. Det har gjort att läsarna identifierar sig med huvudpersonerna, oberoende hur gamla de är. Nja, är man 80-90 år, tror man nog inte att Theo och Ramona är i samma ålder :-). Några läsare har hört av sig och berättat att de har tyckt att huvudpersonerna har varit lika gamla som dem hela tiden, trots att det har läst serien under många år. Kul!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

Läs mer om Theos Pompeji.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se. Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här 

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!