Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 13 juli 2013

Inferno av Dan Brown, en riktig nagelbitare

Inferno av Dan Brown var en riktigt spännande bok. Det var underbart att återuppleva Florens igen, en plats jag lärde mig älska när jag gjorde research för min bok Svarta Döden som handlar om pesten.

Även Dan Browns Inferno anspelar på pesten. Huvudpersonen professor Robert Langdon vaknar upp på ett sjukhus och har förlorat minnet. De berättar att han har blivit skjuten. Han har förlorat några dagar av sitt liv, det senaste han minns är hur han avslutade sin sista lektion, nu befinner han sig i Florens, Italien. Han begriper inte hur han har kommit dit. Innan han hinner fundera mycket mer över det, hörs upprörda röster utanför, en person rusar in och skjuter en av läkarna. Den andra läkaren drar med sig Langdon ut ur rummet och de flyr tillsammans.

Nu börjar jakten på honom, samtidigt som han försöker förstå varför någon vill mörda honom. Han upptäcker ett rör insytt i sin kavaj. Tecknet visar att det innehåll något väldigt smittsamt. Är det ett nytt pestvirus, som en galen man försöker sprida?

Läkaren följer med honom i jakten efter minnet av vad som har hänt, det tar dem genom många vackra byggnader i Florens och hela tiden blir de förföljda av en armé av människor i svarta kläder. Vilka är dem, vad vill de, och varför vill de mörda professor Langdon?

Det här är en tjock bok som inte tog mig många dagar att läsa ut, eller rättare sagt: lyssna slut på! Rekommenderar dig boken, med en liten varning om att det ibland kan bli lite väl mycket fakta i texten. För mig intressant fakta som väcker minnen. Läs och njut!

Du hittar garanterat boken hos din bokhandlare. Boken finns också att köpa hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.



Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här
 Svarta Döden av Kim M. Kimselius.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!