Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 18 september 2013

Kreativa skrivövningar

Här kommer skrivövningar från Kreationslotsen Jeanette Niemi.

Kreativa skrivövningar

Få sexton skrivövningar gratis under lika många veckor. En gång i veckan kommer en ny övning direkt i din inkorg. Helt gratis!

Skrivövningar kan man ha mycket glädje och nytta av! Låt oss se på några exempel hur de kan vara och användas:
  • prestationsbefriande
  • uppvärmning inför skrivpass
  • skapa skrivlust
  • ge nya uppslag
  • kan användas i ditt skrivprojekt
  • ge övning inom olika delar av skrivandet såsom t ex gestaltning
  • skapa nya insikter
  • avkoppling
  • vardagligt nöjesskrivande

Hur använder du skrivövningar? Skriv gärna och berätta! Vill du testa några av mina övningar så är du välkommen att skriva in din mejladress i formuläret så kommer det första brevet inom kort.

Hur gör man?

Låt pennan gå, stanna inte upp och redigera inte. Låt tankar och text komma ut genom pennan eller tangenterna. Se till att ha tid och en plats att sitta på. Skriv för hand eller med tangenterna. Variera gärna.

Ofta kommer många spännande idéer ur skrivövningar så det kan vara väl värt att prova och lägga in i sin skrivrutin. Ibland uppkommer en känsla av att det man just skrivit skulle kunna bli något större. Spara då! Återvänd, skriv mer och se vad som händer. För dig som skriver på övningarna i den här serien finns också möjlighet att publicera dina skrivövningstexter på min blogg!

Mycket nöje!


Här skriver du in din mejladress!

OBS!  Klicka på länken i ditt bekräftelsemejl för att prenumerationen ska gå igång. Jag ogillar spam på samma sätt som jag tror att du gör.


Det var alltså Kreationslotsen Jeanette Niemi som uppmanar dig till att testa hennes skrivövningar. Lät det som något för dig? Klicka då på ovanstående länk och lägg in din mejladress, så är du automatiskt med.

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!