Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 14 oktober 2013

Töfrasverdid heter den isländska översättningen av Riddarsvärdet


Nu har ännu en av mina böcker kommit ut på isländska. Den här gången är det Riddarsvärdet, som på isländska heter Töfrasverdid, fast med sådana där konstiga d...

Alltid lika roligt när jag får sätta en ny översatt bok i min bokhylla. Det börjar bli en hel del översatta böcker nu.

Riddare, Riddarborgar och Riddartiden... Allt detta kan du ta del av i denna otroligt fängslande berättelse som tar dig med till det fantastiska klostret Mont-St-Michel och den spännande riddarborgen Châteu de Pirou. Du får lära dig hur man utbildas till riddare, hur munkarna gjorde sina fantastiskt färggranna böcker, om den 1300-talets mediciner och mycket, mycket mer. Men framförallt fångas du av den nagelbitande spännande historien som griper tag i dig från första till sista sidan!

Det här var en otroligt rolig bok att skriva och researchresan till Mont-St-Michel och Châteu de Pirou var något alldeles enastående.

När du läser detta är jag på Island och föreläser om mina böcker i skolorna, samtidigt som jag säkert kommer att få signera någon dag också.

Här har du baksidestexten till Riddarsvärdet:
Med fasansfull insikt inser Theo och Ramona att de inte kommit tillbaka till sin egen tid. De håller i ett riddarsvärd! Vid ljudet av röster släpper Ramona taget och gömmer sig. Theo står som förstenad och stirrar på svärdet.

Theo har förstått att svärdet är deras enda biljett hem. Han måste hålla fast vid det, till vilket pris som helst. Hans beslut för dem åt skilda håll, till Mont-St-Michel och Château de Pirou i Normandie under 1300-talets riddartid.

Planer smids om ond, bråd död, vilket även inkluderar Theo och Ramona.

Du vet väl att Riddarsvärdet även finns som e-bok?

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!