Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 5 oktober 2013

Wow, vilken bok! Betraktaren av Belinda Bauer

Redan med första raden hade Belinda Bauer fångat mig i sin bok Betraktaren. Sedan satt jag som trollbunden. Jag lyssnade på boken i min mobil, under tiden som jag medverkade på Bokmässan i Göteborg. Varenda ledig sekund lyssnade jag och ibland längtade jag intensivt efter att få krypa i säng för att fortsätta lyssna på boken.

Det här var en mycket annorlunda bok mot de tidigare jag har lyssnat/läst av Belinda Bauer. Jag har älskat alla hennes tidigare böcker, men den här är snäppet bättre, ja faktiskt otroligt mycket bättre.

I Betraktaren går Bauer in i huvudet på personerna, hon får mig att känna det som om jag är med i själva handlingen och är en del av boken.

På bokens baksidestext står det att den handlar om Patrick Fort som har Aspbergers syndrom, men boken handlar lika mycket om de döda, som jag följer parallellt när de levde, när Patrick Fort skär upp kropparna under anatomilektionerna. En rysligt spännande och mycket annorlunda bok som jag varmt rekommenderar dig att läsa.

En bok där jag absolut inte kunde förutse vad som skulle hända, heller hur boken skulle sluta! Läs den!

Självklart hittar du boken i din bokhandeln. Den finns också på Adlibris och Bokus och i övriga nätbutiker.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!