Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 30 september 2013

Jippi Jag ska till Island igen

Oktober 2009 reste jag runt på halva Island och föreläste, signerade och gav intervjuer, när min bok Tillbaka till Pompeji kom ut på Isländska.

Det året blev min bok utsedd som en av årets bästa utländska ungdomsböcker på Island. Gissa om jag blev stolt, och fortfarande är!

Nu har det kommit ut fler isländska titlar:
Jag är ingen häxa

Faraos förbannelse:

Giljotinen:
Och lagom tills jag kommer till Island i oktober i år har Riddarsvärdet kommit ut på isländska.

Det är Foreningen Norden Island som har bokat mig på en föreläsningsresa runt den del av Island jag inte besökte vid min förra resa. Den här gången ska jag flyga inrikesflyg, jisses vad nervös jag är för det...

Egentligen kan det inte gå värre än förra gången, för då höll jag på att dö... Så illa ska det väl inte gå den här gången, hoppas jag.

Här kan du läsa om min tidigare Islandsresa, och jag lovar att lägga ut många vackra bilder från Island när jag har varit där igen!

Blogginlägg gjorda under mitt besök på Island: 
Kimselius är på väg till Island 
Första dagen på Island 
Andra dagen på Island besöker jag bland annat Pingvellir 
Tredje dagen på Island har jag en nära-döden-upplevelse 
Fjärde dagen på Island Selfoss och mycket mer  
Femte dagen på Island Reykjavik 
Sjätte dagen på Island Golden Circle 



Blogginlägg om Island med många foton:
Island Pingvellir Golden Circle

Blogginlägg om Vulkanen Eyjafjallajökull:
Eyjafjallajökull på Island har fått utbrott 

Onormal tystnad på grund av vulkanutbrottet 
Vulkanförfattaren 
Vulkanaskan kväver mig

Filmer från Island:
Filmsnutt från Island 


Den här veckan är det bokmässan!

26-29 september 2013 kan du träffa mig
i monter B09:20 på
Bok och Biblioteksmässan i Göteborg.
Jag signerar och berättar om mina böcker.
 


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!