Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 1 december 2013

Öppet hus på Kolshults Ponnybus i Blekinge

Sommaren känns långt borta, och ändå inte. Det har varit en helt underbar sommar, med strålande sol i många månader. En av alla de där underbara sommardagarna tillbringade jag, tillsammans med make och barnbarnet Frida på Kolshults Ponnybus i Kolshult, utanför Eringsboda i Blekinge. Där var jag och signerade mina böcker. Framförallt var jag där för Fridas skull, eftersom hon har blivit lika hästtokig som jag har varit i hela mitt liv, och jag uppmuntrar henne gärna.

 Här fanns något för alla. I flera omgångar var det riduppvisning.

Jag stod i brännande solsken och signerade böcker. Tur att jag var förståndig och tog med mig hatten.

 Även här hittade några fans mig.

Det var en stadig ström av barn som ville prova på att rida på alla de små ponnyhästarna.

 Där fanns även möjlighet att köpa fika.

Dessutom fanns det ansiktsmålning för de som ville bli färgglada i ansiktet.

Det var förvånansvärt många som hade hittat hit och det myllrade av folk hela dagen.

Barnbarnet Frida tar en paus och ser efter mina böcker, medan jag går en runda.

Så här är Frida allra lyckligast, nja, kanske hon är som allra lyckligast när hon sitter på hästryggen.

Visst ser hon riktigt nöjd ut med livet på den här bilden?

De som inte ville sitta på någon häst fick möjlighet att åka med häst och vagn.

Kolshults Ponnybus nya föl visades upp tillsammans med sin mamma. Här är det Heike som äger stallet, till hjälp har hon sin dotter.

Jag fick ta många bilder för att hitta någon där det lilla fölet hade fötterna i marken. För det mesta var det full explosion med hopp och sparkar.

 Frida trivdes med att hjälpa till att leda hästarna.

Här ler hon lite roat när en ryttare har så bråttom att komma på hästen att personen sitter upp från fel sida av hästen.

 Det gick ju bra ändå och sedan bär det iväg.

Det var många som ville rida och hjälpa till under Öppet Hus på Kolshults Ponnybus. Med den här bilden av glada, lyckliga barn avslutar jag den här underbara dagen, som jag länge kommer att bära inom mig som ett kärt minne. Kanske ses vi där nästa år i juli?

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!