Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 1 februari 2014

Boktips: Fyrväktaren av Jeanette Winterson


Fyrväktaren av Jeanette Winterson är en bok att njuta av. Underbart språk som väver in mig i ett behagfullt täcke av njutning. När boken är slut önskar jag att jag inte hade läst den, eftersom jag skulle vilja ha kvar njutningen av att börja läsa boken.

Regina Lunds uppläsning av ljudboken förhöjer hela boken, mycket bra inläsning!

Boken handlar om flickan Silvers öde, miljöskildringarna och personporträtten är en njutning i sig. Läs boken! Eller varför inte lyssna på den!

Beskrivning av boken:
Silver föddes ur slumpen. Hon är resultatet av ett kort möte mellan hennes mor och en tillfälligt strandad sjöman. Efter moderns död beslutar befolkningen i den lilla karga hamnstaden Salt i norra Skottland att hon ska bo hos den blinde fyrvaktaren Pew. Han berättar historier om längtan och rotlöshet. Han berättar om Babel Dark, den präst som på 1800-talet tog sin tillflykt till Salt för att kuva ljuset inom sig. Berättelserna blir en karta som Silver följer. Genom dem undersöker hon de mörka rum som finns i oss alla och de fyrar av ljus som vi ständigt strävar mot.

"Fyrväktaren" är fylld av den poetiska träffsäkerhet och kvicka underfundiga humor som har gjort Jeanette Winterson till en av de mest betydelsefulla och uppskattade engelskspråkiga författarna av idag.


Du hittar säkert boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, bland annat hos Adlibris och Bokus.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!