Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 21 april 2014

Kimselius fanblogg

Under en kort period för 4-5 år sedan startades det många fanbloggar om mig och mina böcker. Nu är det dags för Kimselius fanbloggs administratör, Linda Myhrman, att lämna över stafettpinnen till nya fans. Här kan du läsa hennes avskedsinlägg:


En avslutning och en ny början
 
Hej!

Bloggens uppdatering har varit oerhört seg (den uppdateras ungefär en gång om året) vilket är oerhört synd eftersom att Kim, hennes böcker och hennes författarskap förtjänar att uppmärksammas varje dag.

Jag startade denna bloggen för 5 år sedan, då jag var 12 år och alldeles, alldeles supergalen och beroende av Kim och hennes böcker. Det är mycket som har hänt  de här 5 åren, jag har vuxit oerhört som person och jag skulle inte säga att jag fortfarande är lika supergalen och beroende av Kims böcker som jag var då..

Men de åren då jag var det där galna superfanet har ändå präglat mig otroligt mycket som person, jag kan inte minnas en tid då jag inte har känt Kim och läst de böcker som för alltid skulle förändra min barndom.

Det känns sorgligt att jag har växt ifrån det där supergalna för det var verkligen min passion och min hobby att varje dag uppdatera om det jag älskade mest.

Men jag är otroligt glad och stolt över att jag fortfarande har så pass bra kontakt med Kim, efter alla dessa år och att jag får privilegiet att jobba med henne på bokmässan varje år.

Men, nu är det dags för mig att överlämna stafettpinnen. Det är både med sorg och med en stolthet som jag överlämnar denna bloggen till två tjejer, Hanna och Emelie. Två personer som kommer föra vidare den där "galna fangirl"-passionen vidare och göra denna bloggen så bra som den kan bli.



En av de första gångerna jag träffade Kim

Jag tackar för dessa otroliga åren och alla er fantastiska bloggläsare som hängt med under åren.

Tack.

/ Linda Myhrman.


Tack Linda, för allt arbete du har lagt ned på fanbloggen. Vi håller kontakten och ses som vanligt på bokmässan i Göteborg i september.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 29 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!