Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 25 april 2014

Min skrivarlya april 2014, Anastasias öde


I min skrivarlya just nu blommar orkidéerna och hänger ut över korrekturet på Anastasias öde som jag håller på att bearbeta. Baksidestexten är klar och boken utlagd på Bokrondellen för att bokhandlarna och nätbokhandlarna ska se att boken är på gång.

Under tiden läser jag manuset till Anastasias öde, om och om igen, medan jag bryter av med att skriva på Skräckresan med Titanic. Härligt att ha flera böcker på gång samtidigt, det innebär att jag aldrig blir arbetslös.

När jag går nedför trappan från skrivarlyan står det tre ivriga hundar och väntar på mig vid trappans fot.
De kan höra skillnad på om jag bara gör en paus, eller om jag slutar för dagen. Om jag "går hem" för dagen, kopplar jag ur datorn i skrivarlyan och tar med mig "hem". Det ger mig möjlighet att jobba även en stund på kvällen, när hundarna är rastade och nöjda vilar igen.

Att ha en alldeles egen vrå att krypa in i för att skriva, det ger inspiration och orden flödar i hela rummet. Det känns som om jag kan plocka orden ur luften, eftersom rummet är genomsyrat av dem.

Jag älskar att vara författare!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!