Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 6 mars 2015

Läromedelsmässan i Kristianstad 2015

 Läromedelsmässan i Kristianstad 2015
Efter att i drygt två månader ha befunnit mig i skrivbubblan gjorde jag mitt första offentliga framträdande den 4 mars 2015 på Läromedelsmässan i Kristianstad. Det var en helt fantastisk dag. Trots hälsporre som höll på att ta kål på mig med värken i foten, hade jag en mycket givande dag.

Det var ovanligt många lärare på mässan och vissa tider blev det rätt hektiskt. Jag sålde fler böcker än vad jag hade förväntat mig, vilket är mycket roligt. Min närvaro på Läromedelsmässorna är ju främst att visa upp böckerna och berätta om dem för de  lärare som inte känner till mina historiska äventyrsböcker.

Många kära återseende blev det, för trots att flera år har gått sedan jag senast föreläste i vissa skolor känner jag igen ansiktena på lärarna, även om jag inte kommer ihåg namnen. Ett undantag är dock Marie på Mjällby skola. Att jag kommer ihåg hennes namn beror på att bilen brakade ihop när jag var på väg till Mjällby skola för att föreläsa. Den var helt död. Efter otal telefonsamtal fick jag iallafall tag på en släkting, som kunde komma för att hjälpa min man att forsla bilen till verkstad. Fick en stund senare tag på min man, som inte hade mobiltäckning när jag ringde honom första gången. Det var bara för honom att vända och köra de drygt fem milen tillbaka för att lämna över sin bil till mig. Jag fick även tag i Marie på skolan och berättade att jag kom, men skulle bli rejält försenad. Det blev jag med över en timma.

Det är sådana där händelser som gör att jag minns vissa saker livet ut, precis som med ansiktena. Alla väcker de minnen till liv hos mig. När de nämner namnen på skolorna jag har besökt väller ännu fler minnen fram och jag ler lyckligt.

Det var många lärare som var intresserade av att boka föreläsningar och jag väntar ivrigt på bokningarna. Dessutom fick jag fler personer till mina skrivarkurser, så nu är ena helgen fullbokad, dags att fylla den andra kurshelgen också.

26 mars är det dags för Inspirationsdag för lärare i Malmö. Det ser jag också fram emot. Hoppas att den dagen blir lika givande som onsdagens Läromedelsmässa i Kristianstad.

Dessutom har jag första signeringen på den nya boken, Staden på andra sidan - Kompassen, inbokad. Det blir den 28 mars 11.00-14.00 hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund. Hälsa gärna på då!

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter boken hos din bokhandlare, jag vet att Akademibokhandeln i Center Syd, Löddeköpinge, redan har boken. Den finns också på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, CDON.COM.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.



Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!