Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 2 mars 2015

Nu är sista ordet skrivet...

Jublande glad! Sista ordet på Sveriges Pompeji - Sandby borgs öde är skrivet!

Det riktigt spritter i kroppen av glädje. Hade jag inte blivit sjuk och legat i influensa hade jag lyckats hålla deadline till sista februari som jag hade tänkt. Ändå nådde jag nästan mitt mål.

Bara för att jag har skrivit sista ordet innebär det som vanligt att boken inte är färdig.

Nu ska jag läsa igenom boken från pärm till pärm, så jag har längtat. Under lång tid har jag skrivit och skrivit och skrivit och bara matat in orden som flödat ur mig. Men jag har inte läst ett ord av vad jag har skrivit sedan jag skrev första kapitlet.

Därför är det extra spännande att sätta mig ned och läsa, jag vet att jag kommer att lägga till betydligt fler detaljer i boken, vilket innebär att boken kommer att bli ännu tjockare än vad den är nu.

Nu har jag inte tid att skriva mer här, vill läsa berättelsen, som du säkert förstår.

Ha en fin dag! Missa inte skrivtävlingen jag tipsade om tidigare idag.


Blev du nyfiken på boken? Den kommer ut först i augusti, då kan du fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den att beställa på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, CDON.COM.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.



Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Grattis Kim, förstår att du vill läsa den :)

    SvaraRadera
  2. Hej Emmelie

    Tack! Är så nöjd med det jag har läst hittills. Sitter här med ett stort leende på läpparna.

    Hoppas du också längtar efter att läsa boken.

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!