Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 14 juni 2015

Boktips: #författarboken av Kristina Svensson

#författarboken av Kristina Svensson

Det här är en bok alla borde ha som vill bli författare. Jag tänker hela tiden på den som Författarhandboken, för det är precis vad den är, en handbok för alla som vill skriva.

Direkt jag läste innehållsförteckningen blev jag fångad, många intressanta ämnen.  Kristina Svensson har en mycket trevlig, personlig ton i boken. Det gillar jag skarpt!

Författaren är otroligt duktig och har åstadkommit en mycket välskriven och informativ bok. Ett uppslagsverk och en "bibel" för alla som ska ge ut en bok på eget förlag, eller som bara vill veta mer om bokutgivning.


9 huvudavsnitt
Inledning: bokidé och drivkrafter.

Marknadsföra: bygg en författarplattform på nätet för oberoende.

Skriva klart & redigera: skapa skrivtid samt vad lektörer och redaktörer kan bidra med.

Publicera: för- och nackdelar med traditionell förlagsutgivning, att anlita bokutgivningsföretag eller starta eget mikroförlag.

Producera: allt info du behöver för att ge ut en bok själv – eller veta vad förlaget gör.

Lansera: media, annonser och recensioner.

Sälja: direkt till läsare eller via återförsäljare som bokhandeln.

Livet som författare: utlandslansering, agenter och ekonomi.

Mer info: tips på branschorganisationer och tid­ningar för mer information.

Baksidestext:
Har du en författardröm? Eller har du gett ut en bok utan att bli nöjd? Vill du nå ut med dina ord till en publik? Då har du rätt bok i handen!

#författarboken – från idé till releasefest innehåller det mesta du behöver veta som författare oavsett om du föredrar traditionell för­lags­utgivning eller egenutgivning. Du får tips om allt från förlagskontrakt till försäljnings­kanaler.

Med #författarboken som inspirerande och ini­tierad guide kan du marknadsföra och sälja din bok.


En bok du inte klarar dig utan!

Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris och Bokus.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kika gärna in på  Kimselius skrivtips eller Författartips för skrivtips.

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok. 

I juni kommer Att hitta glädje i skrivandet, min andra skrivbok. Där hittar du mängder av skrivtips.


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!