Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 17 juni 2015

Skrivtävling för dig som är lärare

Det här var en kul tävling, en skrivtävling bara för lärare, arrangerad av Föreningen Liv i Sverige. Vet att jag har många lärare som läser bloggen, därför vill jag uppmana er att passa på!

En lektion för livet – medverka i en lärarantologi!
Vi söker dig som vill skriva och berätta om dina erfarenheter, såväl glada som eländiga och vi söker lärare av alla tänkbara kategorier och i alla tänkbara sammanhang. Du får gärna berätta personligt om det där särskilda ögonblicket, om katastrofer i klassrummet eller »bara« om ar­bets­villkor, skolmiljön, minnesvärda elever eller kolleger eller för den delen chefer och andra medarbetare.

Här kan du få en möjlighet att bli publicerad. Föreningen Liv i Sverige kommer att ge ut en antologi med lärartexter under hösten 2015. 

Inskickade texter kommer att arkiveras för kommande forskning hos TAM-arkiv (Tjän­stemäns och akademikers arkiv).

Införda bidrag honoreras med tre exemplar av den färdiga boken. Den presenteras på ett seminarium i december, där också medverkande forskare deltar. Alla som skickat in bidrag får en inbjudan.

Du kan skicka högst tre (3) texter och du kan skriva på prosa och/eller i lyrisk form. Texterna får omfatta maximalt tio A4- sidor (1,5 radsteg, typsnitt Times New ­Roman, 12 punkter)

Vi vill ha ditt/dina bidrag senast den 1 ­augusti 2015. Du kan mejla eller skicka papperstexter till:

Stefan Estby
Katrinebergsbacken 20
117 61 Stockholm
stefan.estby@livisverige.org
0708-27 47 69

Lycka till!

Kramisar Kim

Kika gärna in på  Kimselius skrivtips eller Författartips för skrivtips.

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok. 

I juni kommer Att hitta glädje i skrivandet, min andra skrivbok, där du hittar mängder av skrivtips.


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!