Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 9 mars 2016

En bok för alla som behöver lite inspiration i sitt skrivande, råd och tips längs vägen mot slutprodukten

Åh, vilken fin recension Att hitta glädje i skrivandet har fått av författaren Caroline Hurtig. Nedan kan du läsa hennes recension.


Boktips Att hitta glädje i skrivandet av Kim M Kimselius




Drömmer du om att bli författare? Har svårt att komma igång med skrivandet? 

Du kanske inte får ordning på idéer och tankar?

Då tycker jag att du ska läsa denna bok. 

Med många års erfarenhet och med närmare 40 utgivna böcker sitter Kim på ett berg av kunskap hon mer än gärna delar med sig av. 

Boken är full av handfasta råd, tips och konkreta övningar. 

Hon berättar allt om karaktärer, gestaltning, miljöbeskrivningar, handling, den röda tråden och allt är väldigt noggrant beskrivet. 

Kim har ett härligt sätt att kunna förklara komplexa moment i skrivandet på ett enkelt sätt som är lätt att förstå. 

Den här boken tar dig från en första idé tills att du är redo att skicka in till ett förlag eller kanske ge ut själv. Vilka frågor man än kan tänkas ha så finns det ett svar i boken. 

Önskar själv att jag hade haft denna när jag gav ut min debutbok. :-) 



Kim är väldigt noga med att upprepa att man inte ska skriva för någon annan än en själv! Man ska inte fokusera eller tänka på vem/vilka som kommer att läsa den sen. Skriv vad du själv vill läsa. Vilket jag helt och full håller med om. Skriver man för någon annan är det lätt att man fastnar. Jag har skrivit alla mina böcker för mig själv. Utan en tanke på att någon faktiskt ska läsa sen. För jag har ju alltid valet att inte visa vad jag skrivit. 

Så släpp den stressen och pressen och bara skriv! 



Kort och gott så är det en bok för alla som behöver lite inspiration i sitt skrivande, råd och tips längs vägen mot slutprodukten. :-) Och jag tycker att Kim förklarar allting bra, blandat med personliga historier blir boken mer än bara en faktabok. 

Man får följa med in i Kims skrivarvärld och jag förstår att hon trivs där :-)




Något som är extra kul är att i boken så tipsar Kim och min debutbok ödesgudinnans val i kapitel 50 "Att skriva fantasy" 

Och det är ju rätt häftigt, tack Kim! :-) 



Läs mer om Kim här och för att köpa boken kan ni besöka tex Adlibris och Bokus.


Tack Caroline för en jättefin recension :-)


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få så positiva ord om sitt verk.

    SvaraRadera
  2. Hej Svxrt40

    Ja, det är alltid lika roligt när jag får positiva omdömen om mina böcker. Blir så glad! Blir glad och tacksam för att du kommenterade också :-D

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!