Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 19 april 2016

Tillökning i familjen till sommaren

I sommar får vi tillökning i familjen. Vi miste ju två hundar 2015 och för en tid sedan miste vi en av våra katter. Dags att fylla huset med djur igen.

Jag gjorde en efterlysning på Facebook om kattungar, efter att förgäves ha sökt på olika katthem. Eftersom vi har en gammal katt, ville jag inte ta någon äldre katt som omplacering, rädd för att den då skulle ta över och skrämma bort vår katt. Därför ville jag ha kattungar.

Fick snabbt ett meddelande om att Lailas Katthjälp hade en hemlös, dräktig katt. Jag tingade genast två kattungar. En timma senare var kattungarna födda och jag fick de första bilderna på dem.

Troll

Trulsa
När jag visade fotona för min guddotter tyckte hon inte de var söta. Jag tycker de är världens sötaste på ovanstående bilder.

Jag är tacksam för att Laila kontinuerligt skickar mig bilder på kattungarna, det gör väntan lite lättare.

Troll

Trulsa

Vem smälter inte av den här bilden på Trulsa? Det gör iallafall jag.
Även om tiden går oändligt långsamt när man väntar på något, vet jag vad jag har att se fram emot. Det gör att orden sprutar ur mig och jag skriver för brinnande livet. Vill ju ha tid att ägna mig åt kattungarna när de väl anländer i juni.

Troll

Trulsa
Det är väl först på de här senaste bilderna som man får ett hum om hur små de är. Nu har de börjat öppna ögonen, men kropparna är nakna under magen, all päls finns inte där och jag tänker på hur nyfödda valpar ser ut när de precis kommit ut ur tiken. Det är den underbaraste syn i världen.

Längtar du också efter att få en kattunge att rå om, att älska och skänka ett bra hem?

Jag vet inte om alla kattungar är tingade ännu, men det fanns tre sköldpaddsfärgade kattungar i kullen också. Kanske något för dig?




Fyra bilder på Troll som får mig att längta ännu mer efter honom.



Det här är ett litet charmtroll, Trulsa. Sådana snälla ögon hon har. Längtar, längtar, längtar...


Laila's Katthjälp tar hand om hemlösa katter och upphittade kattungar som av någon anledning inte har någon kattmamma. Kattungarna matas med nappflaska tills de är stora nog att äta vanlig kattmat och sen, vid 12 veckors ålder, kan flytta till egna hem. Alla katter hos katthjälpen får vård, blir vaccinerade och id-märkta. Dessutom kastreras även alla katter som är över 6 månader innan de omplaceras.

Laila's Katthjälp jobbar helt ideellt och får sina intäkter från gåvor, adoptionsavgifter, auktioner och loppmarknader.

Besök gärna Laila's Katthjälp på facebook: www.facebook.com/lailaskatthjalp
Eller gå in på Laila's Katthjälps hemsida.

Nu ska jag fortsätta skriva i väntan på kattungarna, och på att tiken som jag ska ha valp efter blir parad så det blir ännu ett nytillskott i familjen till sommaren. Mycket på gång, förutom mina nya böcker: Mördande foto, Staden på andra sidan Fjäderpennan, Döden på Island och Det osynliga folket på Island.

Ha det så bra!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Jag med några av mina närmare 40 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!