Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 20 juni 2017

En kopp te och en dator

En kopp te och en dator

Det är allt som behövs för att jag ska komma igång med skrivandet. Te är mättande om det dricks ofta och mycket. För att må bra dricker jag grönt te av olika sorter.

Idag är det muminmuggarna som gäller. Oftast har jag en stor röd mugg med hjärta på, som jag har fått av en av mina fans. Den muggen är stor och räcker till många ord.

När jag även har de här två godingarna att titta på de gånger jag lyfter blicken från skärmen, gör att jag mår ännu bättre.
Ibland nöjer jag mig inte med att titta, utan går ut och gosar med dem en stund, medan orden fortsätter att tumla omkring inom mig. Bara att skriva ner när jag slår mig ned vid datorn igen, med en kall kopp te. För oftast är det så, att jag glömmer av att dricka när jag skriver. Tekoppen är bara en symbol, den finns där och jag kan ta en slurk  vid behov.

Nej, nu ska jag gå och sätta på en ny kopp te.

Ha en fin dag! Här flödar orden.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

 
Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.


Copyright Kim M. Kimselius  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!