Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 16 mars 2018

Sömnlös i Eringsboda

Sömnlös i Eringsboda

Har du sett filmen sömnlös i Seattle? En film jag kan se om och om igen. Kom att tänka på den inatt när vår hane ylade efter löptikarna. Men egentligen är det inte hans fel att jag var sömnlös, det är tack vare honom jag vaknade. Sedan lät jag mig uppslukas av orden.

Just nu har jag många projekt på gång. Ett mycket spännande, något jag aldrig tidigare har gjort och som verkligen har gripit tag i mig. Det har varit svårt att veta i vilken ända jag skulle börja och vad den röda tråden skulle vara. Inatt kom den röda tråden.

Jag smög upp för att tysta Tudor, efter det var gjort grep jag tag i första bästa papper som var manus till Häxjakten som jag skriver in i datorn, eftersom den bara är skriven på skrivmaskin tidigare. På baksidan av manusbladet skrev jag text. Sedan trodde jag att jag hade skrivit av mig. Men istället hade jag satt igång något.

Efter ett tag smög jag upp igen, ville ju inte väcka maken om han trots ylandet sov. Den här gången gick jag in på toaletten och skrev rakt över makens korsord, nöden har ingen lag sägs det ju... Få se vad han tycker om det.

Nåväl till slut kröp jag i säng, i tro att orden tagit slut, men icke. Jag slet upp almanackan, som jag även använder som dagbok att skriva ned vad som hänt under dagen. I mörkret letade jag fram sista sidan och skrev, utan att tända ljuset. Ska bli spännande att se om jag kan läsa det.

Till slut låg jag där för att sova, med orden tumlande omkring mig och såg den röda tråden vindla sig runt i vårt hus, som en verklig röd tråd av garn.

Nu är alla fyra hundarna rastade i omgångar.

Mormor Ulla, Kiara och Kiaras mamma Smilla. Tudor for iväg på sin ensamma promenad att jag inte fick en chans att fotografera honom.

Strax ska jag ge mig ut på upptäcktsfärd i huset för att samla på mig de ord jag fått ur mig i natt. Undrar om de verkar lika bra i dagsljus som i nattens mörker.

Lovar berätta om mitt hemliga projekt så fort jag har fått det godkänt.

Ha en fin fredag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!