Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 24 maj 2018

Jag skriver inte bara böcker utan även låttexter

Jag skriver inte bara böcker utan även låttexter

Det började med en förfrågan från Mikael Vasara. Han tyckte om mina böcker och undrade om jag kunde tänka mig att skriva en låttext om han skrev musiken.

Först tyckte jag att det var en helt galen idé, jag hade inte en aning om hur man bar sig åt. Men jag tycker om utmaningar och åtog mig uppdraget.

Det tog längre tid än vad jag hade förväntat mig, för jag ville verkligen säga något med texten, samtidigt ville jag att den skulle fastna i huvudet på folk. När orden kom till mig kunde jag inte få dem ur huvudet. I kombination med musiken dunkade orden "Vingar av glas, Vingar av glas, ge mig vingar av glas" ständigt i huvudet och till slut hade jag fått ur mig hela texten.

Nu håller låten på att göras färdig. Det har ryktas om att Tommy Nilsson ska spela in den, jag vet inte om det kommer att bli så. Men jag hoppas och håller tummarna för det, eftersom jag tror att han skulle göra låten perfekt.

Om det här blir min första OCH sista låttext, kan bara framtiden utvisa.

Det här är ett av de hemliga projekt jag har hållit på med under våren. Jag har ytterligare ett att berätta för dig om längre fram.

Håll tummarna för att det blir en hit så jag får skriva fler låttexter, för det här var kul!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





5 kommentarer:

  1. Ja nu kör vi en fläkt strejkade igår men snart kommer demo

    SvaraRadera
  2. Hej Mikael

    Åh, vad kul att den är på gång. Tråkigt med fläkten i det här vädret. Hoppas det ordnar sig.

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera
  3. Men sååååååå kul, Kim!! All Lycka!!! <3

    SvaraRadera
  4. Vilket kul projekt! :-)
    Lycka till, Kim! :-)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hej Madeleine
    Tack så mycket! :-D Tycker också det är superkul!
    Kram Kim

    Hej Eva
    Ja, superkul och spännande, annorlunda och utvecklande.
    Tack så mycket!
    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!