Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 9 juli 2018

Årets nya autografkort med en liten miss

Årets nya autografkort med en liten miss...
...Eller är det en medveten handling? När jag fick autografkortet för påseende var jag på resa, var jäktad, kastade ett snabbt öga och tyckte att färgen såg bra ut, texterna stämde och sedan sa jag okej. Ser du missen? Det gjorde inte jag förrän autografkorten kom.

Jag blev glad att jag hade sagt till om att ändra rubriken ifrån Årets nya böcker av Kim M. Kimselius, till Böcker av Kim M. Kimselius. Då gör inte missen så mycket.

Kika en gång till, eller har du redan sett felet?


Häxjakten kommer snart ut, Spöket på Torpa Stenhus och Tsunamikatastrofen i Lissabon kommer i september. Så långt är allt bra. Men...

Den sista bilden, Silverskatten på Johannishus slott, är 2019 års bok. Ännu bara i tankarna, men när jag berättade om den för illustratören kunde han inte låta bli att göra omslaget direkt, och visst är det fint, precis som alla andra omslag av Mats Minnhagen.

Tänk att inte jag såg misstaget och Jan, som gjorde autografkorten, inte tänkte på att det inte var årets bok. Han tyckte bara färgerna matchade varandra bra, och det gör dem.

Autografkort är populära att ha med, färdigskrivna, när jag är ute och föreläser. Då är det bara att dela ut till eleverna, istället för att ta den tiden att skriva autograferna, där och då.

Du får ge dig till tåls till Bokmässan i Göteborg om du vill ha årets autografkort. Då hittar du mig som vanligt i monter B09:20. Vi ses!

Nu ska jag iväg och ta hand om kursdeltagarna till årets första skrivarkurs i Färgargården, Eringsboda.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!