Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 7 juli 2018

Midnattslinjen av Lee Child

Midnattslinjen av Lee Child

Efter att Tom Cruise har spelat in filmerna om Jack Reacher verkar Lee Child trycka på hur GIGANTISK Jack Reacher är, alltså inte den lilla figur som Tom Cruise är när han spelar rollen i filmerna. Det känns konstigt att Jack verkar ha vuxit och fått händer större än tidigare, bred som en ladugårdsdörr etc. Ändå är boken bra!

Det är en typisk Jack Reacherbok, där han reser genom landet, har en bensträckarpaus och ser en ring. Det gör att han inte fortsätter sin resa, utan börjar forska i ringens ursprung. Det är en liten ring, en kvinnas ring och Jack vet vad personen har fått gå igenom för att få den. Inget man självmant lämnar ifrån sig, med andra ord. Han vill hitta kvinnan, få en förklaring och hjälpa henne.

Bit för bit närmar han sig ringens ägare och spåret för honom till Wyomings ödsliga vildmark. Men det är flera som är ute efter henne och som följer i Jacks fotspår. Självklart ska du läsa boken!


Den får fyra stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, och Storytel

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

 
Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!