Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 21 juli 2018

Sommarläsning

Sommarläsning

För många är sommaren läsningens tid, för mig är det tvärtom. På somrarna håller jag skrivarkurser. Det innebär att hela veckan går åt till antingen kursen eller förberedelser.

Efter varje kurstillfälle säger jag åt mig själv att jag ska ta en dag till att bara läsa, men det går inte. Det är hela tiden mycket att förbereda.

Det är tur att ljudboken är uppfunnen. Jag hinner lyssna de fem minuter det tar till skrivkurslokalen, och den timma hundpromenaden tar varje morgon. Men jag hinner inte läsa de recensionsböcker som pockar på uppmärksamhet, de är många och jag längtar intensivt efter att få läsa dem alla. Jag vet vilka skatter som göms där.

Under etiketten Boktips här på bloggen hittar du drygt 700 bra böcker att välja på.

Vill du bara ha guldkornen ska du läsa under etiketten Bästa boktips. Där hittar du de böcker som har fångat mig mest, de jag har sträckläst och inte kunnat sluta lyssna på. Som du förstår är de flesta ljudböcker.

Under 2018 har jag bara hunnit läsa/lyssna på 84 böcker. 2016 lyckades jag läsa och lyssna på 267 böcker. Förstår inte hur jag hann med det.

Goodreads kan du se alla böcker jag har läst. Eftersom jag inte recenserar alla böcker här på bloggen kan det vara en god idé att gå in där för att hitta lite fler tips.

Hoppas att du har tid att läsa/lyssna på böcker nu i sommar, för det finns en hel värld att upptäcka genom böckerna.

Just nu, i skrivande stund, lyssnar jag på Stephen Kings bok 12/11 1963, på engelska. Den är på 30 timmars lyssning. Det hade varit en perfekt bok att lyssna på när jag målade staketet, nu känner jag frustration för att jag inte hinner lyssna så mycket jag vill, eller läsa Jerker Hulténs bok Mörkermagiker. Fjärde och sista delen i den fantasyserie som jag älskar att läsa.





Hoppas du hittar lite läsinspiration under mina länkar. Ha en fin boksommar!

Och du... Missa inte mina 50 böcker. De tio första finns att lyssna på hos Storytel, Bokbeat etc.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!