Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 11 september 2018

Vinn entré- och seminariebiljett till Bokmässan i Göteborg


Vinn entré- och seminariebiljett till Bokmässan i Göteborg
Bokmässan i Göteborg närmar sig med stormsteg och det är dags för den årliga utlottningen av biljetter. Vill du ha en av biljetterna?


Det är ett nöje att kunna glädja er genom att skänka bort dessa biljetter, som är värda en hel del. Kanske blir du lycklig ägare till någon av dem?




Om du har tänkt gå till Bokmässan i Göteborg har du nu chans att få en gratis inträdesbiljett, värde 245 kronor. Nu lottar jag ut några biljetter till bokmässan.

Dessutom ger jag även bort seminariebiljetter, värde 600 kronor.



Skriv en liten kommentar här på min blogg, eller direkt i ett mejl till mig, då kanske just DU har tur att få någon av biljetterna. Skriv även vilken av biljetterna du helst av allt vill ha. OBS! Din anmälan gäller inte om du inte har MEJLAT DIN ADRESS också, samt det namn du använder om du även har kommenterat i blogginlägget.

Glöm inte!
Mejla din postadress till Kim M Kimselius så att jag direkt kan posta biljetten till dig, för att vara säker på att den kommer fram i tid till bokmässan. DÖP MEDDELANDET TILL BOKMÄSSEBILJETTER.

Du har tid på dig fram till klockan 18.00 den 19 september. Vinnarna meddelas här på bloggen den 21 september, samt på mejl, vilket förutsätter att du har mejlat mig din adress och ditt namn du använder när du skrivit din kommentar i kommentarsfältet.


  27-30 september signerar jag mina böcker på 

Bok och Biblioteksmässan i Göteborg. 

Du hittar mig i monter B09:20.

På bokmässan kan du köpa samtliga mina 50 titlar för otroligt bra priser. Välkommen att hälsa på i montern.


Kanske ses vi på bokmässan i min monter B09:20? Det skulle vara roligt om du kom och berättade att det var DU som vann någon av biljetterna!

Årets nyheter är:
Tsunamikatastrofen i Lissabon
En jordbävning inträffar i havet nära Lissabon, Portugal, den 1 november 1755. Jordbävningen är mycket kraftig. Skalvet orsakar stora skador på staden. Theo och Ramona befinner sig mitt i katastrofens centrum. De kämpar för sina liv, tillsammans med alla andra drabbade. De människor som klarat sig andas ut, utan att veta vad som är på väg mot dem. En halvtimme efter skalvet kommer en flera meter hög tsunami. Mitt i vägen för den gigantiska vågen står de överlevande, som flytt ned till hamnen för att undkomma fallande byggnader och eldens härjningar. Ännu en gång får de kämpa för att överleva.
En levande skildring av händelserna som tog många av stadens liv och förintade större delen av Lissabon. En oförglömlig läsning!

Spöket på Torpa Stenhus, min 50:e bok
Lille spöket Gustav gör vad som helst för att förändra sitt livs historia. När Theo och Ramona kommer på besök till Torpa Stenhus ser han sin chans. Även Gustav Vasa är på besök på slottet för att fria till Katarina Stenbock, men hon har helt andra planer. När hon möter Ramona och Theo ser hon ett sätt att klara sig ifrån äktenskapet med den 40 år äldre kungen.

Det finns fler spöken på slottet, något Ramonas kusin Robert upptäcker genom ett obehagligt möte. Det får honom att tvivla på att han någonsin ska få återse sina vänner, utan att veta att Theo och Ramona har råkat lika illa ut som han.

Historia, sägner och spökhistorier vävs skickligt ihop till en spänningsfylld berättelse. De detaljrika miljöskildringarna får dig att längta efter att besöka platsen. Vem vet, kanske du möter något av Torpa Stenhus spöken?

Häxjakten
Kathleen är från Skottland och besöker sin brevvän Ulla i Sverige för första gången. De kommer till en plats där häxor brändes förr i tiden. Med ens är det som en tornado griper tag i flickorna och virvlar bort dem. De tror att de har förflyttats i tiden, men i verkligheten har de kommit till en annan dimension. Där jagar folket häxor och trollkarlar, där är magin ständigt närvarande och där finns det riktiga drakar. Jakten på Ulla och Kathleen startar direkt, eftersom folket tror att de är häxor. En mystisk trollkarl ställer till det för dem, när de kämpar för att överleva och hitta tillbaka hem. 

Den magiska porten vid Färgargården
Det du håller i handen är en portal till flera författares egna magiska världar. Låt dig inte luras av Färgargårdens idylliska skönhet. Det här är en plats som ingen annan på jorden, här finns öppningen till allt liv.Vid sällsynta tillfällen kan man stöta på något speciellt, ett skimmer, en dold väg, en port. Ta dig i akt, du har blivit varnad!

 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär
Känns det ensamt i ditt kreativa yrke? Saknar du någon att bolla dina idéer med? Kanske är samarbete något för dig?

I den här boken får du goda råd av tre proffs, med sammanlagt 40 års erfarenhet av bokbranschen och egen erfarenhet av samarbete. Författaren Kim M. Kimselius, lektören Lennart Guldbrandsson och bokutgivningscoachen Kristina Svensson avslöjar de hemliga knepen för att samarbeta på ett positivt sätt och nå nya framgångar.
 
Vi ses på Bokmässan i Göteborg, monter B09:20.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?



Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.   



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!