Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 15 oktober 2018

Spöket på Torpa Stenhus Boken håller läsaren engagerad hela tiden

Spöket på Torpa Stenhus Boken håller läsaren engagerad hela tiden

Älskar att få recensioner av mina böcker, speciellt när de är så fina som den här. Spöket på Torpa Stenhus är min 50:e bok och hittills har den bara fått fina recensioner. Den här gången är det Marie Wik som har tyckt till om boken. När vi var på Bokmässan i Göteborg sålde boken slut redan på lördag förmiddag, alla ville ha boken. Älskar när det är så. Nedan kan du läsa vad Marie tyckte om boken.



Spöket på Torpa Stenhus
Jag har läst den 2 gånger, en gång för mig själv och en gång som högläsning för 11-åring.

Båda gångerna imponeras jag av detaljrikedomen och det goda förarbetet för att placera berättelsen i denna historiska miljö. Jag blir riktigt sugen på att åka och besöka Torpa Stenhus.

Att bokens spöken bygger på riktiga historier gör boken extra spännande, och att det finns en tidspress för att spökena och ungdomarna ska klara sig ökar spänningen.

Beskrivningen av hur livet kunde te sig för länge sedan på Torpa Stenhus är spännande och lite skrämmande i sig.

Det är inte bara en spökhistoria utan också en historielektion, som pågår genom hela boken, och förstärks av bilderna i slutet av boken. 

Jag gillar att det är 2 olika mysterier som flätas ihop. 11-åringen hade inga problem med att följa med i de parallella berättelserna.


Jag ger boken 5 av 5 i betyg med motivering

  1. 2 spökhistorier i en
  2. Boken håller läsaren engagerad hela tiden och man vill veta hur det går för spöken och ungdomarna
  3. Bra med korta kapitel – lämpade sig bra för högläsning
  4. Detaljrikedomen i miljöer och händelser som gör det lätt att leva sig in i historien
Tack för den fina recensionen Marie!

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den att köpa här: Bokus, Adlibris, CDON, Akademibokhandeln

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!