Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 30 november 2018

En turbulent vecka

En turbulent vecka

När den här veckan startade tog det inte lång tid förrän leendet suddats ut. Jag fick besked om att min 5-åriga Berner Sennenhane hade tumör i lungan. Osäkert hur lång tid han har kvar. Men så länge han orkar får han vara med.

Jag tappade bort text till en av mina böcker, text som jag var supernöjd med, en ny karaktär, ett starkt personporträtt. Letade intensivt efter texten på datorerna, på alla mina pinnar, tills tanken slog mig: kanske fanns materialet i papperskorgen på någon av datorerna. Och där låg det. Puh! Huvudet fungerar inte riktigt när man har dödens lie hängande över sin hund.

Veckans blogginlägg:
Spöket på Torpa Stenhus av Kim M Kimselius är en välskriven berättelse

Spöket på Torpa Stenhus av Kimselius var bra och spännande 

Novelltävling Paranormal Romance 

Man sträckläser och sugs in i handlingen Tsunamikatastrofen i Lissabon av Kimselius 

Ge ut din bok på eget förlag

 

Många fina ord om mina böcker. Orden värmer och inspirerar. Ändå har det inte blivit så mycket skrivet som jag hade planerat.

Jag har gjort klart Snapphaneresan för omtryck. Alla noveller till Historiens vingslag runt Färgargården är genomlästa och jag har meddelat deltagarna vilka som har fått sina noveller godkända.

Större delen av veckan har gått åt till att jaga ny hund. Som det ser ut blir jag ägare till en av de här sötnosarna efter nyår:

Imorse vaknade jag med ord till en bok som jag började skriva för 25 år sedan. Det var bara att skriva ner dem. Med andra ord håller jag på med vissa böcker i flera år, det här är en av dem.

Tänkte ta en rejäl promenad med Kiara imorse, men kom inte värst långt innan jag höll på att stå på näsan. Blixthalt fläckvis. Framför oss gick räven med en hare i munnen. Glad att Kiara inte såg den, hade hon börjat dra hade jag nog satt mig på baken och DET hade gjort ont.

Bilden ovan är inte tagen idag. Nu regnar det på kall mark och det är jättehalt. Min skrivarlya i bakgrunden, Tudor och Kiara i förgrunden.

Önskar dig en fin helg, med många ord.

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!