Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 19 september 2019

Att arbeta leva och överleva som författare

Att arbeta, leva och överleva som författare

Idag är jag på fortbildningsdag anordnad av Biblioteksutveckling Blekinge Kronoberg. Som rubriken antyder handlar dagen om att arbeta, leva och överleva som författare.

När jag berättade för några av mina författarkollegor om att jag skulle gå den här dagen skrattade de åt mig och tyckte att jag borde vara en av föreläsarna istället. Sedan debuten 1997 har jag arbetat, levt och överlevt som författare.

Men det var så många bra punkter att jag gärna ville delta, inte bara för att lära mig att överleva som författare, utan för att kunna dela med mig av den här dagen till dig i ett senare blogginlägg.

Vi kommer att få ta del av de olika förlagstyperna och hur förlagen arbetar gentemot författarna.
Vad som händer med litteraturkritiken i mediavärlden.
Hur författarutbildningar på högskolorna fungerar.
Hur de ekonomiska villkoren för författare ser ut idag och hur stipendiefonderna fungerar.

Dessutom kommer jag att träffa många kollegor, få äta god mat och försöka stänga av mina egna ord för en dag.

Du kommer att få höra om den här dagen längre fram.

Ha en fin dag. Det är jag övertygad om att jag kommer att ha.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!