Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 23 januari 2020

Skrivarbubbla

Skrivarbubbla

Finns det något bättre än att gå in i skrivarbubblan. Att stänga ute allt och alla, att vara där och då, släppa alla tankar på vardagen och försvinna bort i fantasin.

Det är då flödet kommer, orden väller fram och fingrarna hamrar på tangenterna.

Vissa dagar är bättre än andra, men det gäller att inte sitta och vänta på att de dagarna ska komma. Det är bara att sätta sig vid datorn och börja skriva. Rätt som det är kommer du in i bubblan och orden flödar fram.

Just nu tycker min man, Jan, att jag är odräglig. Jag befinner mig i bubblan även när jag inte sitter vid datorn. Det innebär att orden fortfarande finns där, inom mig och jag känner mig avskärmad från verkligheten. Jag är tyst och fundersamt. Oftast brukar min man säga att jag ska gå och skriva av mig, för jag är ändå inget bra sällskap.

Med andra ord är det fördelar för mig att vara i skrivarbubblan, men nackdelar för omgivningen.

Om du möter mig någon gång och jag verkar frånvarande och svarar konstigt på ditt tilltal, då vet du att jag fortfarande befinner mig i skrivarbubblan och inte är riktigt närvarande.

Dags att gå in i bubblan igen!

Vill du ha skrivtips hittar du det här på bloggen, eller i någon av mina handböcker om skrivandet.

Ha en fin dag! Skriv på!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Skrivarkurs på distans.

Skrivarkurs på Färgargården, Eringsboda, Blekinge







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!