Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 28 april 2020

Skrivtävling 3000 tecken Deadline 1 maj

Skrivtävling 3000 tecken Deadline 1 maj

Kort tid på den här skrivtävlingen, men det gäller bara en A-4-sida, så det tror jag du klarar av, eller hur. Läs mer om tävlingen ned. Lycka till!

Göteborgs Stadsteater utlyser en monologtävling som beskriver den tid vi just nu upplever. Vinnarens bidrag kommer att framföras av en av våra skådespelare i streamat format på teaterns hemsida och i sociala medier.

Se förslag på ingångar nedan – men har du en annan idé, ta den!
  • I Coronatider är allt annorlunda...
  • Det tröstar mig att... /Min sorg är...
  • Jag är så arg, det är ju inte klokt...
  • Lyssna. Jag tänker på något helt annat!
  • Ni ska få höra min dag, från morgon till kväll...
  • Det här vill jag säga till er nu...
Skicka in ditt bidrag senast den 1 maj.
Du får såklart skicka mer än ett bidrag. Monologen ska vara omkring ett A4 lång eller högst ca 3000 tecken (inklusive blanksteg).

Skicka din text som bifogad fil till monologen@stadsteatern.goteborg.se. Märk det med ämnesraden "Monologtävling". Skriv gärna en liten text om dig själv i mejlet!

Du får bara skicka in originaltext som du är författare till. För den monolog som utses till vinnare utgår en vinstsumma om 5000 kronor. Vinstskatt betalas av vinnaren.

Göteborgs Stadsteater äger rätt att framföra och publicera vinnarens monolog digitalt på teaterns hemsida och i sociala medier. Övrig användning av vinnarbidraget eller av annat insänt material sker efter överenskommelse med upphovsperson. Göteborgs Stadsteater förbehåller sig rätten att i samråd med upphovspersonen redigera insänt material.

Vinnare avgörs av en jury från Göteborgs Stadsteater och annonseras på teaterns hemsida och i sociala medier i mitten av maj. Juryns beslut kan ej överklagas. Lycka till!


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskursHitta glädje i skrivandet och distanskurs Skriv om ditt liv för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka! 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!