Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 12 oktober 2009

Kimselius är laddad med spännande berättelser!

Har haft en fantastisk dag, fylld av föreläsningar och inspirerande åhörare, vilket alltid gör mig så skrivsugen. Idag har jag föreläst på olika skolor runtom i Vinslöv. Fantastiska elever och lärare. De har varit så entusiastiska och ställt många frågor. Dessutom har de berättat att de tycker om mina böcker, vilket gör mig väldigt glad och inspirerad.
I lördags var jag på Akademibokhandeln i Växjö och signerade. Mycket nöjd med den dagen också. Att jag inte har hört av mig tidigare beror på att vår internetuppkoppling har legat nere sedan i fredags... Ska bli spännande att se om den fungerar igen när jag kommer hem. Annars får det bli små korta twittrande från mobilen ett tag.
På väg ned till Skåne i morse ringde Jan och berättade att vår panna gått sönder. På onsdag kommer de för att visa en katalog så vi kan välja ny panna, och sedan tar det säkerligen en vecka till. Fryser bara jag tänker på det. Jag var glad att jag skulle bo på hotell i natt så jag slapp frysa, men här sitter jag med två tröjor och ytterjackan på! Har beställt upp extra täcke till rummet. Tänk att det kan vara så kallt inne när det inte alls är så kallt ute.
Försökte lägga ut en ny film på youtube, men jag hade inte sparat den i rätt program innan jag lade den på pinnen, så jag kunde inte lägga ut den. Gör ett nytt försök när internet fungerar hemifrån igen!
Nu ska jag skriva på min bok. Ni har väl inte missat det nya omslaget: Kimberlie - Ett nytt liv?
Kramisar från Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!