Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 3 januari 2010

Nytt år, nya utmaningar

2010 har börjat bra. Känner mig pigg, utvilad och skrivsugen. Fast... när känner jag mig INTE skrivsugen.

Pratade med min 86-åriga pappa idag, som sa att den där inspirationen jag har inom mig aldrig tycks ta slut.

Hoppas att det stämmer. Jag har skrivit sedan jag var åtta år, då jag bestämde mig för att bli författare och hela tiden har jag haft många böcker inom mig.

Jag hittade ett bra ordspråk en gång som jag tycker passar mycket bra in på mig: "En del människor har bara en bok inom sig, andra har ett helt bibliotek".

Det känns verkligen som om jag har ett helt bibliotek inom mig, för hela tiden dyker det upp nya idéer på böcker och jag skriver och skriver. Men hur många böcker jag än skriver tycks fansen aldrig få nog. Ofta får jag mail med förfrågningar om när nästa bok kommer, bara ett par dagar efter att jag har släppt en bok... Kanske ni tror att det stressar mig... Men nej det gör det inte, det inspirerar mig att skriva mer.

Kimberlie - Ett nytt liv kommer 1 mars. Jag har börjat på nästa bok om Theo och Ramona och det är en utmaning. Ni som har läst alla böckerna har säkerligen märkt att jag försöker ändra mitt skrivsätt till varje bok för att ni inte ska kunna lista ut vad som ska hända. Det är en stor utmaning för mig att hela tiden tänka ut hur jag ska kunna förändra mitt skrivsätt. Nu har det kommit ut 13 böcker... Tror ni att jag förmår skriva ännu en bok på ytterligare ett nytt sätt?

Jag är så förväntansfull inför det här året, hoppas att det är mina synska känslor som talar till mig och att det kommer att bli ett lika bra år som mina föraningar säger att det kommer att bli.

Följ mig på bloggen så får ni se vad som händer.

Kramisar Kim

1 kommentar:

  1. Hej Kim!
    Ja, för att slutar du skriva böcker, finns det inget att längta efter. :(

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!