Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 7 januari 2010

Sol en snöig dag med hundarna

Just inkommen från en härlig stund ute i snön tillsammans med hundarna. Solen tittade fram, men när jag väl kommit tillbaka till huset och skyndat in för att hämta kameran hade solen hunnit försvinna bakom träden. Den var en sådan vacker rund skiva på himlen tillsammans med molnen. På bilden har den gått ned bakom trädtopparna, ännu är det ljust.

Blev intervjuad per telefon av Blekinge Läns Tidning innan jag gick ut ännu en runda med hundarna. Det var kallt ute, men det är som om kroppen börjar vänja sig vid kylan, för jag behövde inga handskar. På bilden nedan ser ni från vänster Tola, Pluto och Tickie. Tickie är klippt på huvudet och framben, så hon ser lite oproportionerlig ut just nu. Hon är jättesöt när hon är nyklippt, ser ut som en lamm. Och hon älskar det! Normalt hänger hennes päls över ögonen och nästan ända ned till marken (hon blev helt nedklippt i slutet av sommaren, men det har vuxit ut en hel del nu). Vilket innebär att hon har halva skogen med sig hem i pälsen och det tar ett tag att dra loss alla småpinnar och kvistar som har trasslat in sig i den mjuka pälsen. Klippningen av pälsen är något som både Tickie och jag gillar.


Jag tycker om snön, om jag slipper att köra bil i den och om den inte är tung att skotta. Den puderlätta snö som nu har fallit behöver man egentligen inte skotta bort, det är bara att trampa upp stigen, eller ned snön kanske jag skulle säga.

Nu är det skrivdags igen. Tänk vad lite frisk luft och motion kan ge energi och inspirera.

1 kommentar:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!