Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 29 januari 2010

Strömlöst, kallt och mycket snö

En kall dag tog sin början. Ingen ström, -17 grader, för att därefter sjunka ned till -18 innan det vände och gick uppåt.

Vackert när solen stiger över trädtopparna och fönstren är frostnypna.

Jag var glad för min varma Goosejacka när jag tog ut hundarna på två olika rundor. Skottade runt fågelborden och lade ut extra mycket frö och nötter för att ingen fågel skulle flyga förgäves till matplatsen.
Tycker det är vackert med frostflingorna runt fönstren, påminner mig om barndomen.
Det är inte ofta man ser det nuförtiden.








Här är frostflingorna i närbild, visst är de ljuvligt vackra?











Rådjuren har skrapat undan snön under natten för att komma åt löven. Ibland råkar vi skrämma iväg dem när vi kommer ut på sista kissrundan och de står och mumsar på löven.






Tola, med sitt onda ben, har det kämpigt i snön och försöker i det längsta hålla sig till de uppskottade gångarna, men där kan hon inte göra alla sin behov, enligt henne, så till slut kopplar jag loss henne och släpper henne i hundgården. För att snabbt fånga in henne igen när hon är klar.

På grund av strömavbrottet har jag hunnit läsa massor med research på morgonen, ingen dator som stal timmar från mig. Solen hade börjat gå upp och det var hyfsat ljust i rummet. Idéerna har flödat och nu ska jag strax sätta mig och skriva på "Theos Pompeji".

Har du också drabbats av snöovädret som dragit fram över Sverige? Du kan väl berätta lite om hur du har det där du bor just nu. Det skulle vara kul att få höra hur det ser ut i vårt avlånga land.

Många kramisar från Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!