Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 11 juli 2010

Ord att vara tacksam för...

"En recensent jämförde dina tidigare böcker med Blytons Fem-böcker och jag kan bara hålla med... Med "Theos Pompeji" har du höjt ribban och jag har även blivit mycket nyfiken på nästa boksläpp om Kelternas Drottning - Boudica."
Bokhandlaren Ronny på Junior Bok & Film om Theos Pompeji.

Ord att glädjas åt och vara tacksam för.







"Det är en riktig äventyrsbok och det händer saker hela tiden. En dramatisk inledning och man är fast."
Bokbloggaren Annelie Nordqvist på Boktipsaren om Kimberlie - Äventyr på Nya Zeeland.

















Blir alltid så glad när någon säger bra saker om mina böcker. De är ju mina "barn", något jag har arbetat med i många år, något som ibland varit svårt att släppa ifrån sig... Rädslan för att inte boken ska bli omtyckt av läsarna...

Och så allt detta beröm som jag har fått på böckerna. Kan inte vara annat än nöjd och tacksam. Dessutom blir jag inspirerad att skriva mer.

Tack alla ni som skrivit till mig och berättat hur mycket ni tycker om mina böcker. Jag lät endast två röster komma fram i den här bloggen, men ni vet ju att ni är många, många, många fler som har skrivit till mig! Fortsätt skriv och berätta vad ni tycker om mina böcker, jag tycker det är så roligt att få höra just DIN åsikt!

Ha en underbar sommar och läs många böcker! Jag tänker skriva en ny bok som kommer till våren.

Kramisar Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!