Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 5 september 2010

Intensiv helg i Göteborg och Alingsås

Hemma igen efter en intensiv helg med föreläsning i Göteborg och signering i Alingsås. Hade tänkt lägga in lite bilder från resa, men tyvärr vill inte blogger göra som jag vill utan vägrar att lägga in mina bilder.

Hade en fantastisk resa hem idag. Sverige visade sig verkligen från sin bästa höstliga sida. Bönderna var ute på åkrarna, och tyvärr även ute på vägarna. Kullarna böljade utefter vägen, täckta av höstens alla färger. Solen sken från en i början klarblå himmel, efter några timmar dök fantastiska molnformationer upp. Ibland öppnade sig skogen och en skimrande sjö, med små trädbevuxna öar visade sig. Rödmålade, gulmålade ja hus i alla dess färger körde jag förbi. Det var mycket folk ute i trädgårdarna och höströjde, alla klädda i t-shirt eller linnen. Det var en ljuvlig sensommardag, eller brittsommar, välj själv.

Jag stannade och hade picknick på kokt ägg och yoghurt och njöt av solen och värmen.

Hemma fick jag ett mycket hjärtligt mottagande av man och hundar. Min man hjälpte till att tömma bilen och sedan skickade han upp mig på stegen för att hjälpa till att sätta fast de nya vindskivorna. Något jag gjorde med glädje, för det var så jätteskönt ute.

Nu ska jag sätta mig ned och ta det lite lugnt, innan en ny intensiv vecka börjar. En vecka fylld av skrivande, hoppas jag, för jag längtar verkligen efter att få skriva på någon av mina böcker nu.

Hoppas att även du har haft en underbar helg.

Kramisar Kim

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar helg! Sverige är så vackert just nu tycker jag och jag njuter verkligen av att se allt det vackra när jag pendlar eller åker till andra ställen :) Det måste vara fantastiskt att få se så många platser i Sverige, för dig alltså!

    SvaraRadera
  2. Hej Trillingnöten. Ja det är underbart att få se så mycket av Sverige, i alla fall när det är bra väglag. Det är desto mindre kul på vintern med snöstorm och halt väglag... Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!