Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 5 oktober 2010

Kimselius provsmakar Zebeda choklad

Som många av mina vänner vet är choklad min passion. Till min lycka hittade jag på andra våningen på Bokmässan i Göteborg en monter med bara choklad. Och det var inte så "bara". Det var något alldeles speciellt med chokladen. Här kan du se de filmer jag spelade in från mitt möte med Kersti Zebeda, som tillsammans med sin man Eric driver Zebeda choklad.



Tycker du om choklad. Missa inte de här filmerna, du får lära dig mycket och jag lovar dig, när du har smakat chokladen kommer du att ha en ny favorit.

Här kan du se film två:


De hade även chokladté och Champagneté. Här kan du se när jag både smakar och luktar på de underbara tésorterna.



Två av chokladerna blev mina favoriter, det är Blanxart Chocolate y Canela de Ceylan och Pure Plaisir, som Nutella, men MYCKET, MYCKET godare!

Njut och försök känna lukten och smaken! Det har jag gjort när jag har sett filmerna igen!

Kramisar Kim

3 kommentarer:

  1. Jag ska testa! Jag älskar choklad. Kan själv rekommendera Amadeis Chuao. Supergott!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Choklad är en viktig del av livet. Lockar smaksinnet och även luktsinnet och i dem finns många minnen, nya som gamla. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Trillingnöten, Låter som en spännande choklad. Ska försöka hitta den. Kram Kim

    Hej Anneli. Håller absolut med dig! Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!