Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 31 januari 2012

Inte utan mina broddar: Yaktrax Walker!

Många säger att det är "tant"- eller "gubb"-varning när man börjar använda broddar på skorna. Men det håller jag inte med om. Jag har använt broddar sedan jag var 27 år. Hur skulle jag annars kunna jogga på ishala vägar, eller ta hundpromenader när det är halt ute.

Eftersom jag har använt broddar i så många år har jag nog testat de flesta broddar. Ett tag hade jag sådana där broddar med orange plattor och små spikar i. De var bra att springa i, men gick väldigt ofta sönder, något som var mycket irriterande om det hände när jag var ute och sprang på halt underlag.

Nu har jag provat mig fram till de som jag tycker är absolut bäst: Yaktrax Walker som du kan köpa bland annat här.

Det bästa med dem är att de håller i flera säsonger. Dessutom kan man gå med dem inomhus utan att de lämnar märken på golvet.

Jag tycker det är bättre att ha broddar på skorna istället för att riskera att falla omkull och bryta armar och ben. Håller du inte med om det?

Kramisar Kim

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

14 kommentarer:

  1. Vad fiffigt! Sånt är är så bra. Nu är det riktigt halt ute så det är bra att du är försiktig! Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Hej Trillingnöten
    Ja, det är JÄTTEBRA att ha broddar. Hoppas du också har det och tar det försiktigt i halkan!
    Kramar från Kim

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har också anslutit mig till tantligan! I år kan jag äntligen gå långa promenader med hunden utan att vara rädd för att ramla och bryta ben eller armar. Tänk vad vi sparar åt sjukvården! Jag har dessa med dubbar på, men skall ta till mig din rekommendation, när jag handlar nästa gång.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Astrid
    Härligt att höra att du inte heller tänker halka omkull i år. Ja, egentligen borde vi få gratis dubbar...
    Berätta vad du tycker om de jag rekommenderar om det är så att du börjar använda dem!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Vad snygga! Tycker de ser lite stenåldersaktiga ut :D

    SvaraRadera
  6. Hej Iktoro
    Ja, lite som att någon har lagt taggtråd om fötterna!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  7. Min mamma har skor där broddarna sitter fast. De heter IceBug och hon fick dem i julklapp. Hon är nöjd, för nu kan hon springa varje morgon klockan 5 vilket hon även gjorde innan, men då med sådana lösa med orange plattor, men körde slut på två stycken varje vinter.
    Kramar från Isa

    SvaraRadera
  8. Hej Isa
    Jadu, IceBug skulle jag också vilja ha. Men jag har inte lyckats få tag i dem. De där orange plattorna är inte så bra, för de går fort sönder.
    Duktig mamma du har som springer varje morgon. Springer hon maraton?
    Kram Kim

    SvaraRadera
  9. Hej! Nix hon springer inte maraton men bara runt i Hällevik för att rasta hundarna (och sig själv, hälsar hon).
    IceBug köpte vi i Växjö men de skulle finnas i Kristianstad också! Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Isa
    Tack för tipset. Båda städerna ligger inom rimliga avstånd från mig.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  11. Toka, vad ska du JOGGA ute för när det är halt...?? Men det är bra med broddar. Jag köpte till mamma för några år sedan. Själv har jag inte börjat än... men det är väl bara en tidsfråga :) . Just nu när vi bor här är det så lite vinter att det nog inte behövs.

    SvaraRadera
  12. Hej Ingrid
    Ja du vännen, det är de där endorfinerna som gör att kroppen är full av spring!
    När du flyttar hem till Sverige lär du säkert ha behov av dem, eller inte. Det beror på hur du bor och hur mycket du är ute och går. Jag som bor på landet och går flera hundpromenader om dagen är i stort behov av broddar på osaltade/osandade isiga vägar.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  13. Hej Ingrid
    Ja du vännen, det är de där endorfinerna som gör att kroppen är full av spring!
    När du flyttar hem till Sverige lär du säkert ha behov av dem, eller inte. Det beror på hur du bor och hur mycket du är ute och går. Jag som bor på landet och går flera hundpromenader om dagen är i stort behov av broddar på osaltade/osandade isiga vägar.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  14. Får väl hålla mig kvar i Skåne då ;) .

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!