Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 23 januari 2012

Nedräkning...

Det pirrar av förväntan, det är mindre än fyra veckor kvar: Min resa till Mexiko och Mayariket.

Jag läser just nu mängder av fakta, samtidigt som berättelsen vävs ihop i mitt inre. Det är lika fascinerande varje gång jag börjar med ett nytt ämne. Tänk vad mycket det finns att lära sig, så mycket jag inte vet, så många böcker jag har kvar att skriva, så många historiska händelser jag vill lära mig mer om och berätta om.

Just nu ligger fokus på Mayafolket och ju mer jag läser desto mer fascinerad blir jag. Det känns inte som med researchen till På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa. Det var en jobbig research.

Nej, nu känner jag mer förväntan och vänder nyfiket blad i varje bok jag läser. Vill veta mer och mer och mer... Vill vara väldigt förbered när jag vill sätter mig på planet för vidare färd till Yucutanhalvanön och bussfärden runt till de olika Mayastäderna.

Ramona kände hur hon blev stel och viljelös, hennes tankar var inte längre hennes egna. En stark röst talade inom henne och det kändes som hon frös till is när hon förstod vad rösten sa.

Det var lite text ur Mayafolkets Hemlighet. Här kan du följa arbetet med Mayaboken och läsa fler utdrag ur boken.

Lovar att du kommer få läsa en hel del om min resa och se många fina bilder längre fram.

Nu fortsätter nedräkningen, medan jag läser fakta, skriver på boken och tränar intensivt för att orka ta mig ända upp till toppen av Mayabyggnadernas 365 trappsteg upp mot himlen!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

2 kommentarer:

  1. Har äntligen läst och skrivit om På liv och död... Riktigt bra var den.

    http://bokmamma.blogspot.com/2012/01/pa-liv-eller-dod-i-andra-varldskrigets.html

    SvaraRadera
  2. Hej BokMamma
    Tack för mycket fin recension!
    Ser fram emot vad du tycker om På flykt från andra världskrigets fasa!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!