Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 22 februari 2013

Skrivtävling med Härliga Hund! Vinn utgivning av din hundbok

 Nu kan du vinna en utgivning av din hundbok!

Skriv en bok om din egen hund eller skriv om erfarenheter som andra hundägare kan dra nytt av. Eller varför inte en barnbok med hundtema?

Så här gör du för att delta:
Skicka in utdrag ur ditt redan färdigskrivna manuskript till Härliga Hunds redaktion. Eller, om du hellre vill, skriv ett utkast till en bok. Texten ska vara 10.000 tecken och levereras utan formatering, med dubbelt radavstånd, märkt med författarens namn och kontaktuppgifter.


Det vinnande bidraget utses av Härliga Hunds redaktion. Författaren av det vinnande bidraget sänder sitt färdiga manuskript i Wordformat, samt eventuella bilder till BoD per mejl eller på databärare, USB, CD eller dylikt. BoD skapar boken enligt författarens önskemål. Hundboken trycks både på papper och publiceras som e-bok och kommer att innehålla maximalt 150 sidor, varav maixmalt 50 sidor i färg.

BoD står för individuell boksättning och omslagsutformning av vinnarens bok, ISBN-nummer, bokhandelsanslutning, konvertering till e-boksformat, samt distribution av e-boken.
Härliga hund förbehåller sig rätten att inte utse någon vinnare om bidragen håller för låg kvalitet. Endast ett bidrag per tävlande.

Sista tävlingsdag är den 1 mars 2013

Mejla ditt bidrag till: boktavling@lrfmedia.lrf.se

Nu är det bråttom, det är snart deadline, så sätt igång och skriv! Lycka till! Om du vinner tävlingen får du gärna höra av dig till mig, då berättar jag om det här på min blogg!

Kramisar Kim
 
Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"Du har en kraft i din skrivning Kim, en kraft som gör så att jag inte läser din bok utan att jag är med i boken. Jag är Theo, jag är Ramona, jag är Pluto, JAG ÄR ALLA, när jag läser dina böcker. Jag gillade boken väldigt mycket. Detta är en av de bästa böcker jag har läs av dig "ännu"." Jenny Martinsson
 
Läs mer om Theos Pompeji.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se. Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här

2 kommentarer:

  1. Hej Kim! Jag kommenterar inte hundboken, utan att jag nu läst "Vi kom över havet" :-). Jag tyckte mycket om den. Speciellt annorlunda skriven, poetiskt. Upprörande ibland, lite rolig ibland, sorglig. Konstigt hur vi människor är rädda för varandra. Vi måste ha syndabockar, skylla på någon annan. Finns hur många exempel som helst både i nutid och historiskt. Hur som helst; en mycket fin bok!

    SvaraRadera
  2. Hej Ethel
    Åh, vad roligt att du skrev och berättade vad du tyckte om Vi kom över havet. Ja, det är en mycket annorlunda bok, som jag fortfarande bär inom mig. Underbart att du också tyckte om den!
    Tipsar snart om en mycket bra bok igen!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!