Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 2 oktober 2014

Bokmässan i Göteborg Dag 3 27 sept 2014

Ambitionen var att blogga varje kväll från bokmässan, men orken tröt, eftersom trycket var enormt stort i montern. Vill ändå dela med mig av alla dagarna på bokmässan i Göteborg, efter som det var en enastående rolig bokmässa. Här kommer alltså dag 3.

Här står jag vid min monter, strax innan bokmässan öppnar.

Det dröjer inte länge förrän Linn kommer på besök och det visar sig att hon har en snarlik klänning. Otroligt vacker!

 Det blixtrade ofta när jag satt och signerade böcker.

Det var många fans som ville bli fotograferade med mig.


Den här lille parveln är döpt efter mig, Lill-Kim kallar jag honom. Han tror att jag är hans faster, eftersom vi träffas så ofta, kanske beror det på att både hans mamma och pappa är stora fan till mina böcker.

Det är härligt att se fotona som flickorna i montern tar medan jag signerar. Jag är inte medveten om kön som väntar, jag är fokuserad på den person som står framför mig just då.

Här är det David som har blivit en stilig ung man, han kommer varje år för att köpa minst en signerad bok och jag har sett honom växa upp under många år.

Min bloggvän Ingrid kom på besök från Skåne.

Även författarkollegan Caroline Hurtig kom och köpte en signerad bok. Vid det laget var jag rätt trött och snurrig och förväxlade henne med en annan kollega.

Den här bilden visar på hur det oftast såg ut vid montern hela lördagen. Fullt av folk hela tiden.

Stora fan, som även bloggar på International Kimselius Fansite.

Titlarna börjar ta slut och det finns inga fler böcker att fylla på med. Hyllorna gapar tomma och hjärtat bultar. Helt otroligt!

I det här läget har det börjat bli för mycket för mig. Jag är snurrig och yr och håller mig i bordet för att inte falla av stolen. Läs mer om det på Kim M Kimselius Författarblogg.

Som vanligt har grannen, ABF, intressanta besökare i montern, här är det Björn Ranelid.

Fanny och Linda är montermedhjälpare i år. De både liknade varandra och trivdes alldeles utmärkt i varandras sällskap.

Min lillebror Peter, med fru Åsa kom som tradition är på besök i montern och jag fick många goa kramar.

Efter en hektisk dag, som var något utöver det vanliga, for jag tillbaka till boendet och vilade upp mig. Har aldrig upplevt en sådan bokmässa som i år, 2014.

Här kan du läsa tidigare blogginlägg om bokmässan:
Dag 00 Kimselius på Bokmässan i Göteborg (videoklipp)
Dag 0 Kimselius på Bokmässan i Göteborg (videoklipp)
Bokmässan 24 sept 2014 Monterbygge.
Bokmässan i Göteborg Dag 1 25 sept 2014.
Bokmässan i Göteborg Dag 2 26 sept 2014.



Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!