Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 2 oktober 2014

Bokmässan i Göteborg Dag 4 28 sept 2014

Här kommer det sista fotokollaget från Bok och Biblioteksmässan i Göteborg, september 2014. Nu är det den allra sista dagen, 28 september. Titta och njut, så ses vi nästa år på bokmässan igen!

Morgonfotot i montern. Än så länge finns det böcker i hyllorna, även om det gapar många hål. I det här läget är det sju titlar som är slutsålda, däribland Skräckresan med Titanic, som vi har fått jättemånga beställningar på från Adlibris sedan vi kom hem.

Jag har suttit i juryn för Indie Book Award och var med på prisutdelningen.

Här ser du de tre lyckliga vinnarna. Vinnaren är Kaj Karlsson med boken Parsifaldirektivet. Plats 2: Lars Ström med ”Handbok för oglada”. Plats 3: Christian Gripenvik med ”Broder själ, syster flamma". Prisutdelare är Vera Wunderlich från BoD.

 
Här ser du mina två medhjälpare, Fanny och Linda som har läst mina böcker i många år och kan dem utantill. Ja, nästintill i alla fall.

Även på söndagen var det full fart på signeringen. Många böcker att signera.

 Långväga fans kom på besök. Någon ända från Singapore :-)

Lasse Åberg tittade också in i montern och hälsade på, till mina fans glädje.

Här är pristagaren Lars Ström som hälsar på i montern, tillsammans med sin fru.

Fanny poserar vid mina böcker.

Herman Lindqvist kom och hälsade på. Han har i många år kikat på min bok Det glömda kriget 1808-1809. I år gick han iväg med den signerade boken i sin hand. Ska bli spännande att höra vad han tycker om boken.

Min kära bloggvän Marina från Singapore kom och hälsade på. När jag föreläste i Singapore bodde jag ett par dagar hos henne och hon gav mig en oförglömlig upplevelse av staden.

Bokmässan är kändistät och Linda är ute med kameran och fotar kändisar. Även om det inte fanns så mycket tid till det som vanligt, eftersom trycket på vår monter var hårt. Yes!

 Ännu en go vän som hälsar på i monter.

Fansen kom och många blev besvikna för att Skräckresan med Titanic var slut.
Tur att jag skriver många böcker per år, så de iallafall fick gå hem med några böcker.


 Här är jag med Fanny och Linda efter en härlig avslutad bokmässa.

Så här tomt gapade det på pyramiden när det var dags att packa ihop för det här året. En glad monterchef Linda jublar och så gör jag. Har aldrig varit med om en bättre bokmässa.

Tack alla vänner, kollegor, fans, läsare, lärare, bibliotekarier, ja alla ni som kom och förhöjde årets bokmässa och gjorde den till något alldeles speciellt, en bokmässa att minnas och fira med champagne.

Här kan du läsa tidigare blogginlägg om bokmässan:
Dag 00 Kimselius på Bokmässan i Göteborg (videoklipp)
Dag 0 Kimselius på Bokmässan i Göteborg (videoklipp)
Bokmässan 24 sept 2014 Monterbygge.
Bokmässan i Göteborg Dag 1 25 sept 2014.
Bokmässan i Göteborg Dag 2 26 sept 2014.

Många kramar till er alla från Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!