Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 9 november 2015

Följ med i arbetet på Kimselius 21 historiska äventyrsbok Döden på Island

 Döden på Island av Kim M Kimselius


Följ med på arbetet av den 21 historiska äventyrsromanen om Theo och Ramona som reser tillbaka i tiden och upplever riktiga historiska händelser. I Döden på Island reser de som du förstår till Island. Ett land som har fascinerat mig sedan jag var ung.

Därför är det extra roligt att flera av mina böcker har blivit översatta till isländska och Tillbaka till Pompeji blev utsedd som en av årets bästa utländska böcker när den kom ut på Island 2009.

Följ med från start och se hur omslaget växer fram. Du kan även följa hur texten växer fram, men då får du gå in på www.theoochramona.se

Här kan du se blogginlägg från mina signerings- och föreläsningsresor till Island.

Idag får du se det första svartvita utkastet på omslaget. Tycker du att det ser spännande ut?

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!